גנץ עונה להאשמות של סטרוק: "שטויות, נתניהו צריך לפטר אותה"

יו"ר המחנה הממלכתי מגיב לדבריה של השרה אורית סטרוק וקורא לנתניהו לפטר אותה בעקבות דבריה. על האשמות כנגדו ענה: "שטויות" | לפיד: "לא לשרת בצבא של מדינה לא דמוקרטית זו לא סרבנות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/06/23 14:53 ז בתמוז התשפג

גנץ עונה להאשמות של סטרוק: "שטויות, נתניהו צריך לפטר אותה"
גנץ, תוקף את סטרוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בפתח ישיבת המחנה הממלכתי בכנסת, אמר בני גנץ כי הרפורמה המשפטית עדיין כאן: "מה נתניהו עושה כשהוא קם בבוקר? את אותם הדברים אבל לאט, ההפיכה המשטרית כאן, אבל לאט. אותה הגברת ואותה האדרת, רק בתשלומים". גנץ תקף גם את דבריה של השרה סטרוק ודרש את פיטוריה המידיים.

לפיד מגבה קריאות לסרבנות צילום: חדשות כיפה

גנץ חוזה: "לא בטוח שיהיה לנתניהו רוב בכנסת"

"עוד לא מאוחר לעשות את הדבר הנכון לעשות. לעצור את החקיקה החד צדדית, למנות את הנציג לוועדה לבחירת שופטים כפי שסוכם, ולחזור לבית הנשיא" אמר גנץ והוסיף: "אם חלילה חוקי ההפיכה יעברו, ואני לא בטוח שיהיה לנתניהו רוב בכנסת להעביר אותם, הם יהיו חוקים עם חותמת 'פג תוקף'.
בכל ממשלה שאקים או אהיה שותף בה בעתיד, אוודא את ביטולם טרם הקמתה".

"כל דקה שהיא נשארת בתפקידה, זו פגיעה בביטחון המדינה"

ברקע דבריה של השרה סטרוק הבוקר אומר גנץ: "הבלמים בממשלה הזו, נשרפו. זו לא ממשלה - זו אנרכיה. הבוקר, שרה בממשלת ישראל משווה את ראשי זרועות הביטחון לכוח ואגנר, איזה מסר זה מעביר לכוחות בשטח? לאזרחים שצריכים לציית לחוק? נתניהו צריך לפטר אותה. בלי גינויים ובלי הבהרות. כל דקה שהיא נשארת בתפקידה, זו פגיעה בביטחון המדינה".

סטרוק, שינתה לוק

סטרוק, גנץ מגיב. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בהמשך לשאלת כתב כיפה עמיאל ירחי, השיב גנץ להאשמות של השרה בשבוע שעבר ואמר כי מדובר בשטויות. כזכור, בריאיון ל"חדשות כיפה" אמרה השרה סטרוק כי מי שאשם במצב הבטחוני הקשה הוא בני גנץ בעקבות ההחלטות שקיבל כשהיה שר הביטחון.

לפיד מגבה סרבנות?

לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעתו לקריאות לסרבנות ואמר: "זה שאנשים אומרים לא נשרת בצבא של מדינה לא דמוקרטית זה דבר שאי אפשר אלא להבין אותו".