הרצי הלוי על איראן: "התפתחויות שליליות שיכולות להביא לפעולה"

במהלך נאומו בכנס הרצליה, התייחס הרמטכ"ל להתפתחויות בעולם הערבי, דיבר על המתח מול איראן, הסביר מה עמד בבסיס ההחלטות של צה"ל במבצע "מגן וחץ" וקרא לחברה החרדית להתגייס לצה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 14:27 ג בסיון התשפג

הרצי הלוי על איראן: "התפתחויות שליליות שיכולות להביא לפעולה"
הרמטכ"ל הלוי: "יש התפתחויות שליליות", צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הרמטכ"ל הרצי הלוי נאם היום (ג') בכנס הרצליה שבאוניברסיטת רייכמן. את נאומו פתח בהתייחסות לאיראן: "זו מלחמה לא נגד מדינת ישראל ולא נגד ארצות הברית, זו מלחמה נגד המערב והערכים שלו פה" אמר. "איראן התקדמה בהעשרת אורניום יותר מאי פעם. אני אומר שיש התפתחויות שליליות באופק שיכולות להביא לפעולה". עוד אמר: "‏יש לנו יכולת לפגוע באיראן. אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לבנות מסביב לנו, ולאיראן קשה להיות אדישה לנוכח הקו בו אנו נוקטים". 

"ביטול הגיוס יגרום לנזק קשה. לא ממליץ בשכונה שלנו"

עוד התייחס להתפתחויות בעולם הערבי, להשפעת הטכנולוגיה על אופי הלחימה, הסביר מה עמד מאחורי החלטות צה"ל במהלך מבצע מגן וחץ, ודיבר בחשיבות חובת גיוס בחובה לצה"ל: "ביטול הגיוס יגרום לנזק קשה. לא ממליץ בשכונה שלנו". וטען כי נכון לשאוף לכך שכל האוכלוסייה הישראלית תהיה חלק מהצבא וקרא לחברה החרדית להתגייס גם הם: "זה טוב לכולם". על דבריו אלה זכה למחיאות כפיים מהקהל.

הרצי הלוי התייחס לאישור ההופעה בפארק הירקון: "אני חושב שמול טרור חשוב מאוד לא להיכנע ולשמור על שגרת חיים. אבל אי אפשר לעצור כאן, צריך גם להיות אחראיים. ידענו שאנחנו נותנים שם שלוש שכבות הגנה חזקות מאוד" הסביר. "שלושה ימים אחרי זה בהופעה אחרת, היה נתון גאוגרפי אחר - וביטלנו את ההופעה. אני חושב שעשינו כאן החלטה נכונה".