בחירות לרבנות הראשית

סמוטריץ' נחוש: "הרב כהנא יהיה הרב הראשי הבא של מדינת ישראל"

לאחר שבג"ץ אישר את דחיית הבחירות לרבנות הראשית בחצי שנה, יו"ר הציונות הדתית מתעקש כי הרב כהנא יהיה נציג הציונות הדתית לרבנות הראשית: "הוא תלמיד חכם גדול, דיין ותיק, הרבה יותר מאשר ראוי". על המתנגדים בציבור החרדי: "אף אחד לא יקבע לציונות הדתית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/06/23 21:27 כג בסיון התשפג

סמוטריץ' נחוש: "הרב כהנא יהיה הרב הראשי הבא של מדינת ישראל"
סמוטריץ': "אף אחד לא יקבע לציונות הדתית", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שבג"ץ אישר היום (ב') את דחיית הבחירות לרבנות הראשית בכחצי שנה, קובע השר סמוטריץ' כי הדבר לא ישנה את זהות מועמד הציונות הדתית לתפקיד וכי הרב מאיר כהנא שנבחר בוועדת הרב אריאל, יהיה הרב הראשי האשכנזי הבא: "אף אחד, ואני אומר את זה בצורה הכי חד משמעית לא יקבע לציונות הדתית מי יהיה המועמד שלה".

סמוטריץ': "הרב כהנא יהיה הרב הראשי הבא" צילום: חדשות כיפה

על רקע התנגדות של חלק מחברי הכנסת החרדים למינויו האפשרי של הרב כהנא לתפקיד, אומר סמוטריץ' כי "מי שחושב שהציונות הדתית צריכה לקבל תעודת כשרות ממישהו על הרבנים שלה טועה, אנחנו מכבדים את עולם התורה החרדי על גווניו השונים, מכבדים את תלמידי החכמים שיש שם. אנחנו לא נקבע לחרדים מי יהיה המועמד שלהם. ואף אחד, ואני אומר את זה בצורה הכי חד משמעית לא יקבע לציונות הדתית מי יהיה המועמד שלה".

מועמד הראוי ביותר להיות הרב הראשי

סמוטריץ' שיבח את וועדת הרב אריאל שבחרה את הרב כהנא: "הרב כהנא נבחר בוועדת רבנים תקדימית בהרכבה. הרב אריאל בכישרון גדול שם באותו חדר 40 רבנים מהר המור ועד בית הלל, במגוון הכי רחב של הציונות הדתית והוועדה הזו בחרה בו כמועמד הראוי ביותר להיות הרב הראשי של מדינת ישראל ובעיני זה יוצא מן הכלל ואני שמח בתהליך הזה". סמוטריץ' הוסיף: "פעלתי נכון שאמרתי שאני לא זה שצריך למנות רבנים ונתתי לרבנים לעשות את זה ובעזרת השם הרב מאיר כהנא יהיה הרב הראשי האשכנזי הבא של מדינת ישראל".

הרב כהנא והרב אריאל

הרב כהנא והרב אריאל. צילום: כיפה

בכירים בדגל: "פסיקות הלכה שאנחנו לא יכולים לעמוד בהן"

כאמור, לאחר בחירתו של הרב כהנא לתפקיד, בכירים בדגל התורה אמרו לחדשות כיפה: "אם הרב מיכה הלוי היה נבחר על ידי הוועדה היינו תומכים בו, הועברו מסרים לסמוטריץ' שאם זה יהיה הרב מיכה הלוי לא תהיה לנו בעיה, הדיינים (שלנו) אומרים שהרב כהנא לא ראוי. יש לו סגנון של הרב גורן עם פסיקות הלכה שאנחנו לא יכולים לעמוד בהן".

סיעת דגל התורה |

סיעת דגל התורה, מתנגדים למינוי הרב כהנא | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על ההסכם בין ש"ס לציונות הדתית לפיו הרב הראשי האשכנזי יהיה ציוני דתי אומרים בכירים בדגל התורה: "אנחנו לא מחוייבים להסכם של ש"ס והציונות הדתית. גפני לא יוותר פה. לא דיברו איתו על הדיל הזה ולא דיברו איתו על דחיית הבחירות בחצי שנה".