בחירות לרבנות הראשית

המהלך של ש"ס הצליח: בג"ץ אישר את דחיית הבחירות לרבנות

לאחר שבש"ס רצו את דחיית הבחירות לרבנות הראשית בטענה שיש סמיכות בין הבחירות לרבנות לבחירות המוניציפליות, בג"ץ מאשר את העתירה והבחירות יידחו בכחצי שנה | הכנסת תיאלץ לחוקק חוק חדש עד 2.7

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/23 16:49 כג בסיון התשפג | עודכן בתאריך 12/06/23 17:12

המהלך של ש"ס הצליח: בג"ץ אישר את דחיית הבחירות לרבנות
צילום: Flash90

הבחירות לרבנות הראשית שהיו שמיועדות להתקיים במהלך חודש אוגוסט הקרוב יידחו, זאת לאחר שבג"ץ אישר את בקשת מפלגת ש"ס ונציגות בתי הכנסת הציוניים לדחות את הבחירות בחצי שנה. הסיבה הרשמית אותה הציג השר מלכיאלי היא הסמיכות שנוצרה בין הבחירות לרבנות והבחירות המוניציפליות שיתקיימו בקרוב גם כן והאפשרות שהדבר יוביל לאי סדרים בבחירות.

השר מיכאל מלכיאלי

השר מיכאל מלכיאלי צילום: דוברות

"קיימת חובה למנוע פגיעה בטוהר הבחירות"

עתה, תוארך כהונת הרבנים יוסף ולאו למשך תקופת הדחייה והשניים ימשיכו לכהן כרבנים הראשיים. מי שעתרה לבג"ץ בנושא היא נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים. לפני כשבוע אמר נציג בתי הכנסת  עו"ד אילן קמינצקי כי "המדינה קיבלה את עמדתנו כי קיימת חובה למנוע פגיעה בטוהר הבחירות, בחירות לרבנים הראשיים צריכים להיות נקיים משיקולים פוליטיים ללא דילים וללא קומבינות, אנחנו שמחים לברך על המוגמר, נמשיך לעמוד על המשמר לקיום הליך בחירות נקי ושמירה על טוהר הבחירות ועל מוסד הרבנות הראשית".

יאלצו לחוקק חוק חדש

משמעות הדברים היא שהכנסת תיאלץ לחוקק חוק חדש עד לתחילת החודש הבא (2.7) על מנת שהמהלך יעוגן בחוק, בחוק החדש תצטרך המדינה להציג תאריך חדש לבחירות לרבנות.