בלעדי בכירים בדגל התורה: הרב מאיר כהנא לא ראוי - אם הרב מיכה היה נבחר היינו תומכים

הבחירות ברבנות הראשית מטלטלות את הקואליציה: בכירים בדגל התורה חושפים את המסר שהעבירו לסמוטריץ' ותוקפים את הרב מאיר כהנא: "סגנון של הרב גורן"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/06/23 12:09 טז בסיון התשפג

בכירים בדגל התורה: הרב מאיר כהנא לא ראוי - אם הרב מיכה היה נבחר היינו תומכים
גפני עם סמוטריץ', צילום: יונתן סינדל פלאש 90

אחרי ההודעה הדרמטית של סיעת דגל התורה בראשות חבר הכנסת משה גפני כי הם מתכוונים להעמיד מועמד משלהם לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, גורמים בכירים במפלגה חושפים מה עמד מאחורי ההחלטה לסכן את המועמד של סמוטריץ', הרב מאיר כהנא שנבחר על ידי ועדת הרבנים. 

בכירים בדגל: "פסיקות הלכה שאנחנו לא יכולים לעמוד בהן"

בכירים בדגל התורה אומרים לחדשות כיפה: "אם הרב מיכה הלוי היה נבחר על ידי הוועדה היינו תומכים בו, הועברו מסרים לסמוטריץ' שאם זה יהיה הרב מיכה הלוי לא תהיה לנו בעיה, הדיינים (שלנו) אומרים שהרב כהנא לא ראוי. יש לו סגנון של הרב גורן עם פסיקות הלכה שאנחנו לא יכולים לעמוד בהן".

על ההסכם בין ש"ס לציונות הדתית לפיו הרב הראשי האשכנזי יהיה ציוני דתי אומרים בכירים בדגל התורה: "אנחנו לא מחוייבים להסכם של ש"ס והציונות הדתית. גפני לא יוותר פה. לא דיברו איתו על הדיל הזה ולא דיברו איתו על דחיית הבחירות בחצי שנה".

סמוטריץ' נפגש עם הרב כהנא

השר סמוטריץ

השר סמוטריץ' עם הרב כהנא | צילום: הציונות הדתית

סמוטריץ' בינתיים משדר עסקים כרגיל ואתמול (א') הוא נפגש עם הרב כהנא ובירך אותו על הבחירה בו למועמד לבחירות לרבנות והביע את תמיכתו המוחלטת בו. השניים שוחחו על המשך המהלכים עד הבחירות וסיכמו לעבוד בתיאום מלא כדי להביא לבחירתו של הרב כהנא לרב הראשי. 

הרב מאיר כהנא מגיב לבחירתו