מו"ל הוצאת הספרים תוקף את גלי עטרי: "מחווה אלימה ובלתי נסלחת"

הזמרת הוציאה מחדש את שירה "חזקה מהרוח" במחווה עבור הקהילה הטרנסג'נדרית הכולל קליפ חדש ובתוכו נראית שריפת הספר "נזק בלתי הפיך" של הוצאת סלע מאיר. מו"ל ההוצאה, רותם סלע, תוקף: "ספר הוא לא ערימה של ניירות, הוא רעיון שפועל במציאות. מי ששורף אותו - הורג אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/23 14:14 כ בסיון התשפג

מו"ל הוצאת הספרים תוקף את גלי עטרי: "מחווה אלימה ובלתי נסלחת"
גלי עטרי, הקליפ מעורר סערה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מו"ל הוצאת הספרים "סלע מאיר" תוקף את הזמרת גלי עטרי, זאת לאחר שלטענתו בחידוש של גלי עטרי לשיר "חזקה מהרוח" שורפים את הספר "נזק בלתי הפיך" של אביגייל שרייר בהוצאת סלע מאיר. בקליפ המחודש לשיר, שהופק במחווה לקהילה הטרנסג'נדרית נראית אישה קוראת בספר ובהמשך נראה הספר נעלם כמו בשריפה. הספר הספציפי שמופיע בקליפ, גם עוסק בקהילה הטרנסג'נדרית וכותרת המשנה שלו היא: "כיצד אופנת הטרנסג'נדרים פוגעת בנערות".

ניסיון להדיר ולהשמיד רעיון במקום להתמודד איתו

בציוץ בטוויטר כותב רותם סלע, מו"ל ההוצאה, כי "ברימייק החדש של גלי עטרי לחזקה עם הרוח שורפים לנו ספר. ולא, זו לא דאחקה נחמדה. ספר הוא לא ערימה של ניירות, הוא רעיון שפועל במציאות. מי ששורף אותו - 'הורג אותו' - מסמן שהרעיון והנשאים שלו אינם ראויים לעיון אלא להשמדה".

"בין אם שריפת הספר בקליפ נעשתה מתוך בורות" הוא כותב, "ובין אם מדובר בניסיון של זמרת שימיה הגדולים מאחוריה לקושש תשומת לב, מדובר במחווה מטומטמת, אלימה ובלתי נסלחת. לעוול שבניסיון להדיר ולהשמיד רעיון במקום להתמודד איתו, מתווספת העובדה שנזק בלתי הפיך הוא לא סתם ספר".

כריכת הספר "נזק בלתי הפיך"

כריכת הספר "נזק בלתי הפיך" צילום: הוצאת סלע מאיר

מבקר באופן ממוקד, מנומק, חריף ואפקטיבי פרוטוקול טיפולי בדיספוריה מגדרית

בהמשך מסביר סלע על הספר עצמו: "מדובר ביצירה גדושה בחמלה שנכתב בכדי לסייע להורים להגן על בריאותם ועתידם של ילדיהם. בניגוד למה שאולי סיפרו לכם אנשים שלא קראו אותו ולא יקראו אותו לעולם ספרה של אביגיל שרייר לא שופט אף אדם על נטייתו המינית, ערכיו או הדרך בה הוא בוחר לחיות את חייו".

רותם סלע, מו"ל ההוצאה

רותם סלע, מו"ל ההוצאה צילום: הוצאת סלע מאיר

עוד הוא מוסיף: "הספר מפציר בהורים לגלות רגישות יתרה כלפי ילדיהם על הנטיות והרגשות המורכבים איתם הם מתמודדים, ובאותה נשימה - מבקר באופן ממוקד, מנומק, חריף ואפקטיבי פרוטוקול טיפולי בדיספוריה מגדרית שכבר נאסר במדינות ליברליות כמו נורווגיה, שבדיה, פינלנד ובריטניה" מסביר סלע.