הדלפת הספר של נתניהו: הוגשה תביעה נגד עובד בקמפיין של העבודה

הוצאת סלע מאיר החליטה להגיש תביעה ראשונה על קמפיין הפצת העותקים הפיראטיים של הספר של נתניהו נגד גילי שמחה, עובד בקמפיין של מפלגת העבודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/22 19:37 כד בתשרי התשפג

הדלפת הספר של נתניהו: הוגשה תביעה נגד עובד בקמפיין של העבודה
נתניהו., צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הסיוט של כל סופר והוצאת ספרים: אתמול (ג'), הודלף העותק המלא של הספר הספר 'ביבי: סיפור חיי', בקובץ pdf בקבוצות וואטסאפ, טלגרם וברשתות חברתיות נוספות, דבר שעלול לפגוע במכירות של הספר, שנמכר ב-99 שקלים. הוצאת הספרים החליטה להגיש היום תביעה ראשונה על קמפיין הפצעת העותקים. התביעה הוגשה כנגד גילי שמחה, עובד קמפיין מפלגת העבודה שהפיץ את הספר ברשת האינטרנט. על פי חוק זכויות היוצרים, הקנס על הפצת עותקים פיראטיים הינו עד 100,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.

צילום: צילום מסך סלע מאיר

"ניסיונות לפגיעה כלכלית במחבר או בהוצאה לא מקובלים עלינו. זכויות יוצרים מאפשרות את קיומו של שוק רעיונות פתוח, ואמורים להיות מעל מחלוקת פוליטית", אומר רותם סלע מו"ל הוצאת סלע מאיר, "אנחנו מתכוונים להמשיך ולהגיש תביעות נוספות, נגד כל מי שיהיה לנו עדויות כנגדו על הפצה פיראטית של הספר וקוראים לציבור המתעניינים מכל קצוות הקשת, לרכוש עותק חוקי של סיפור חיי ברשתות או באתר ההוצאה. אני מבטיח לכם שזו תהיה קריאה מפתיעה ומהנה".

הספר 'ביבי: סיפור חיי', אוטוביוגרפיה של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, יצא לאור לפני כשלושה שבועות בהוצאת 'שיבולת' מבית סלע מאיר. על פי ההשערות, הספר מתקרב לקבל את תואר 'ספר זהב', תואר שניתן לספרים שמכרו מעל ל-20 אלף עותקים.

"ביבי - סיפור חיי"

"ביבי - סיפור חיי" צילום: שיבולת

בנימין נתניהו מציג: כך כתבתי את הספר החדש

יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו, הפיץ סרטון חדש בו הוא חושף כיצד כתב את ספרו החדש 'ביבי: סיפור חיי'. בסרטון הוא מרים ארגז עמוס בדפים עליהם מופיע כתב ידו באנגלית ומבהיר כי לצידו קיימים שני ארגזים נוספים: "שלושה ארגזים כאלה. 230 אלף מילים, בעצם כפליים - חתכתי את זה בחצי".

נתניהו פונה לקהל עוקביו ואומר: "שנים אני קורא לכם לקרוא ספרים אז עכשיו אני מוסיף עוד המלצה: תקראו את הספר שלי, הסיפור האמיתי. הזדמנות לפגוש אתכם אחד על אחד בסלון".

ספרו של נתניהו נמכר באתר ספריית שיבולת, על ידי הרשמה לתכנית המנויים השנתית של הספרייה, בעותקים בודדים או לצד סדרת המנהיגים הגדולים שיוצאת במארז לרגל צאת הספר 'ביבי: סיפור חיי'. המארז החגיגי כולל את הביוגרפיות על צ'רצ'יל, תאצ'ר ורייגן ומשלים יחד עם ספרו של נתניהו סדרה החושפת את חייהם של המנהיגים הגדולים במערב במאה האחרונה.