מניח תפילין בבית הכנסת של אבא: התמונה המרגשת של אמיר אוחנה במרוקו

יו"ר הכנסת פתח את ביקורו במרוקו בבית הכנסת שבו התפלל אביו: "אין ספק שאני מרגיש כאן בבית; החמימות, השפה, קבלת האורחים הלבבית, כולם מזכירים לי את בתי הכנסת שהיו אצלנו בבאר שבע" | במהלך ביקורו צפוי אוחנה להיוועד עם בכירים בממשלת מרוקו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/23 20:39 יח בסיון התשפג

מניח תפילין בבית הכנסת של אבא: התמונה המרגשת של אמיר אוחנה במרוקו
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה | , צילום: Jaouad ACIM ©️ ACIMCOM

את הגעתו ההיסטורית כיו"ר הכנסת הראשון שהוזמן אי פעם לביקור רשמי בפרלמנט של מדינה מוסלמית, בחר יו"ר הכנסת אמיר אוחנה לפתוח היום (ד') בהנחת תפילין ובתפילת קריאת שמע, אותה קיים בבית הכנסת המוכר ע"ש רבי שלום זאווי שברבאט - בית הכנסת אותו נהג אביו, מאיר אוחנה לפקוד טרם עלייתו ארצה.

ביקור היסטורי בבית הכנסת של אביו |

ביקור היסטורי בבית הכנסת של אביו | צילום: Jaouad ACIM ©️ ACIMCOM

"שורש זיקתנו כעם ובתוכו שלי ושל משפחתי לארץ ישראל מצוי כאן"

יו"ר הכנסת אוחנה פגש במקום חברים מבני הקהילה היהודית, וציין בפניהם: "זוהי זכות גדולה עבורי להיות כאן היום ולשבת בכיסא בו ישב אבי האהוב ונשא את תפילותיו יומיום אל מול ארון הקודש הזה ובערגה אמיתית פילל להגיע למקום אחד ויחיד לארץ ישראל ולירושלים. אני מאמין בכל ליבי כי שורש זיקתנו כעם ובתוכו שלי ושל משפחתי לארץ ישראל מצוי כאן בין דפי התפילה והפיוטים הייחודיים המגוללים את הכמיהה לציון".

יו"ר הכנסת הוסיף ואמר: "אין ספק שאני מרגיש כאן בבית; החמימות, השפה, קבלת האורחים הלבבית, כולם מזכירים לי את בתי הכנסת שהיו אצלנו בבאר שבע. לדעתי, אם היה אפשר להעביר את בית הכנסת כמו שהוא על מתפלליו מחר לשכונה ה בעיר, אף אחד לא היה שם לב והחיים בבית הכנסת על פיוטיו וניגוניו היו נמשכים כרגיל". 

אוחנה ציין לטובה את מלך מרוקו: "גם שנים רבות לאחר שעזבו, בית הכנסת השתמר בצורה מופלאה הודות למלך מרוקו מוחמד השישי שרואה חשיבות רבה בטיפוח ושימור החיים היהודיים בממלכה". 

מדליק נר |

מדליק נר | צילום: Jaouad ACIM ©️ ACIMCOM

אוחנה ייפגש עם בכירים בממשלת מרוקו

במסגרת הביקור אוחנה ייפגש מחר עם עמיתו המרוקאי, נשיא הפרלמנט מר ראשיד טלבי אלעלמי ועמו עם יו"ר קבוצת הידידות הפרלמנטרית מרוקו-ישראל ועם חברים נוספים מבית הנבחרים; כמו כן צפויים יו"ר הכנסת ומארחו למסור הצהרות לתקשורת ואף לחתום במעמד זה על מזכר הבנות רשמי שתכליתו פיתוח שיתוף פעולה בין-פרלמנטרי למען חיזוק היחסים שבין מדינת ישראל לממלכת מרוקו. בנוסף, במהלך ביקורו צפוי אוחנה להיוועד עם בכירים בממשלת מרוקו וכן עם ראשי הקהילה היהודית בממלכה.

ספרי התורה בארון הקודש |

ספרי התורה בארון הקודש | צילום: Jaouad ACIM ©️ ACIMCOM