האחראי לסיכול פשיעה בחברה הערבית פורש: "בן גביר לא הגיע פעם אחת"

ניצב נתן בוזנה, מי שעומד בראש היחידה לסיכול הפשיעה בחברה הערבית הודיע למפכ"ל המשטרה כי בכוונתו לפרוש בחודשים הקרובים. בוזנה העביר ביקורת על השר בן גביר. על היחידה בראשה עמד: "הקימו אגף ללא שיניים וללא יכולת להשפיע"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/06/23 20:36 יז בסיון התשפג

האחראי לסיכול פשיעה בחברה הערבית פורש: "בן גביר לא הגיע פעם אחת"
השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי, פרישה מהדהדת, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

האחראי על הפשיעה בחברה הערבית: אחרי ארבעים שנות שירות במשטרה, ניצב נתן בוזנה, ראש האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית החליט לפרוש. בוזנה הודיע למפכ"ל על רצונו לסיים את שירותו במשטרה והשניים סיכמו כי יסיים את תפקידו בחודשים האחרונים. ברקע הפשיעה הבלתי נגמרת בחברה הערבית, ניצב בוזנה מתח ביקורת על השר לביטחון לאומי: "השר בן גביר לא ביקר אפילו פעם אחת באגף", כך פורסם בחדשות 13.

"רציתי להפוך אותו ללהב 433 של החברה הערבית ולא נתנו לי"

אחרי יותר מ-90 נרצחים מתחילת השנה כתוצאה מהאלימות הגואה בחברה הערבית, הודיע השר בן גביר לאחרונה כי בכוונתו למנות פרוייקטור לטיפול בפשיעה, כאשר דרישה דומה הגיעה גם מצידם של חברי הכנסת הערבים בפגישתם עם ראש הממשלה. על היחידה שבראשה עמד, אמר ניצב בוזנה למקורבים: "הקימו אגף ללא שיניים וללא יכולת להשפיע. רציתי להפוך אותו ללהב 433 של החברה הערבית ולא נתנו לי".

שבתאי ובכירי המשטרה

שבתאי ובכירי המשטרה צילום: Arie Leib Abrams/flash90

קריירה ענפה, ניצב בוזנה פורש

ניצב בוזנה (60) אב לשלושה. מתגורר בראשון לציון, התגייס למשטרה בשנת 1984 כחבלן במחוז ירושלים. הוא בעל עיטור השרות על נטרול מכוניות תופת בעזה, בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני במדעי החברה. בין תפקידיו הבולטים שמילא לאורך השנים במשטרה: סגן מפקד מחוז ש"י, ממ"ר נגב, ממ"ר איילון ור' מחלקת חבלה במ"י. ניצב בוזנה מכהן בתפקיד ר' אגף סיף, לסיכול הפשיעה בחברה הערבית משנת 2022. מפכ"ל המשטרה ניצב יעקב שבתאי כיבד את בקשתו של הקצין, איחל לו בהצלחה בהמשך הדרך והודה לו על תרומתו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל.

"אפשר לעצור את הקטסטרופה"

מיוזמות אברהם נמסר בתגובה להתפטרות ניצב בוזנה: "קיצו העגום של אגף סיף אינו מפתיע. זה דינו של כל פלסטר שמנסים לשים על תופעת האלימות והפשיעה. זו תופעה שגורמי העומק שלה נובעים מהזנחה ואפליה ארוכות שנים, והטיפול בה מחייב התגייסות רב-מערכתית, רוחבית ומקיפה. על ראש הממשלה לכנס את ועדת השרים שהבטיח לדיון חירום כבר מחר, ולמנות פרוייקטור מקצועי בהקדם.  אפשר לעצור את הקטסטרופה".