עימות ישיר מול בן גביר: הדרישות של המפלגות הערביות מנתניהו

ברקע פגישת נתניהו עם אנשי חד"ש-תע"ל הערב בנוגע לפשיעה בחברה הערבית, במפלגות הערביות מציגים מסמך ובו 12 דרישות. בין היתר הם דורשים: הקמת רשות במשרד רוה"מ, תקציבים וביטול המשמר הלאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/23 18:33 טז בסיון התשפג

עימות ישיר מול בן גביר: הדרישות של המפלגות הערביות מנתניהו
נתניהו, ייפגש הערב עם המפלגות הערביות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פגישת נתניהו והח"כים הערביים: לאחר שבשבוע שעבר הזמין אותם באופן רשמי, הערב (ב') תיערך פגישתם של ראש הממשלה וחברי הכנסת מהמפלגות הערביות במטרה לדון בפשיעה הגואה בחברה הערבית. עוד לפני הפגישה, מציגים במפלגות חד"ש-תע"ל מסמך ובו 12 דרישות שיציגו לראש הממשלה.

במסמך שכותרתו: "דרישות חד"ש-תע"ל מראש הממשלה בעניין הפשיעה", מציגים במפלגות 12 נקודות אותם הם דורשים באופן רשמי. חלק מהדרישות כלל לא נוגעות ישירות לבעיית הפשיעה ובין היתר דורשים במפלגות את ביטול חוק קמיניץ. במפלגות דורשים לבטל גם את הקמת המשמר הלאומי, דבר שיוביל לעימות ישיר מול השר בן גביר. גם אם יתקבלו החלטות בתום הפגישה, נתניהו צפוי לא להיענות לדרישותיהם של המפלגות.

רשימת הדרישות המלאה

עוד ברשימת הדרישות: החלטת ממשלה בעניין האלימות והפשיעה בחברה הערבית, קמת ועדת שרים,  קמת רשות סטטוטורית מתוקצבת במשרד ראש הממשלה, ייצוג אקדמאים, מומחים ונציגים מטעם ועד ראשי הרשויות הערביות בכל צוות עבודה, תוכנית סדורה להגנה על ראשי רשויות וטיפול בתופעת השוק האפור.

בן גביר, פרוייקטור משלו. צילום: Marc Israel Sellem/POOL

על הראש של בן גביר

במפלגות הערביות התנו את הפגישה בכך שהשר האחראי על הטיפול בפשיעה, השר בן גביר לא ייקח בה חלק. במפלגות דורשים כאמור, את ביטול המשמר הלאומי אותו יזם בן גביר. מצד שני, בן גביר עצמו לא נותר בלא מעש ולאחר שהמפלגות הערביות הצהירו כי הם דורשים פרוייקטור לטיפול בפשיעה, הודיע הבוקר השר כי הוא מתכוון למנות פרוייקטור מטעמו לטיפול בפשיעה הערבית.

אוחנה עם מנסור עבאס

אוחנה עם מנסור עבאס, האחרון לא צפוי להגיע למפגש. צילום: דוברות הכנסת

ברע"מ מתלבטים

מי שכלל לא בטוח תיקח חלק בפגישה, היא הצלע השניה של הפוליטיקה הערבית ישראלית, מפלגת רע"מ של מנסור עבאס. במפלגה לא הכריעו עדיין אם לקחת חלק כשבינהם ובין אנשי חד"ש-תע"ל שורר אי אמון כבד. חבר הכנסת ווליד טאהה מרע"מ צייץ הערב: "לא נהיה חלק במצג שווא אצל נתניהו".