הרמטכ"ל לא חסך ביקורת מהפיקוד הבכיר: "זה התפקיד שלנו"

במהלך סיור בצפון, נפגש הרמטכ"ל עם חיילים והגיב לאירועים הקשים בגבול מצרים: "התוצאות בוודאי תוצאות קשות". הלוי לא חוסך בביקורת גם על הדרגים הגבוהים: "זה אומר גם באיך אנחנו, הפיקוד הבכיר, מתכנן את המשימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/23 18:02 יז בסיון התשפג | עודכן בתאריך 06/06/23 19:24

הרמטכ"ל לא חסך ביקורת מהפיקוד הבכיר: "זה התפקיד שלנו"
הרמטכ"ל במפגש עם החיילים, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים אתמול (ב') ביקור בתרגיל עוצבת "געש" (36), במסגרת התרגיל המטכ"לי "אגרוף המחץ" שהחל בשבוע שעבר. הרמטכ"ל ביקר בחפ"ק האוגדתי יחד עם מפקדי פיקוד הצפון וזרוע היבשה, ושמע סקירה מבצעית במקום אודות תכנון התרגיל ופריסת הכוחות בשטח ממפקד עוצבת "געש".

 

דבריו של הרמטכ"ל צילום: דובר צה"ל

הביקורת והמפגש עם החיילים 

לאחר מכן, נפגש עם לוחמים ולוחמות מגדוד "הרעם" (334), אשר לוקחים חלק בתרגיל. הרמטכ"ל המשיך את ביקורו בפיקוד הצפון, שם סייר בבור הפיקוד וקיים הערכת מצב תרגילית. הרמטכ"ל הלוי אמר בשולי הביקור כי: "הפיגוע באוגדה 80 הוא אירוע קשה - איבדנו שני לוחמים ולוחמת באירוע מבצעי מול מפגע בודד, מול מחבל בודד, שוטר מצרי, והתוצאות בוודאי תוצאות קשות. התפקיד שלנו הוא לעשות הכל כדי שזה לא יקרה. לעשות הכל זה אומר גם באיך אנחנו, הפיקוד הבכיר, מתכנן את המשימות ובונה את התשתיות מסביב". 

הלוי בזירה

הלוי בזירה צילום: דובר צה"ל

"יש לנו גדודים מצויינים"

"לעשות את הכל" המשיך הלוי, "זה אומר גם אצלכם - ערנות, דריכות, ותראו אנחנו מאוד מאוד סומכים עליכם. יש לנו גדודים נהדרים, אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל, כך גם הגדודים שלנו לאורך הגבולות הקבועים - ברדלס, קרקל, אריות הירדן, עושים עבודה מצוינת".

"אם חיזבאללה יעשה טעות, נחזיר את לבנון לעידן האבן"

שר הביטחון, יואב גלנט, ביקר גם הוא היום בגזרת הצפון במסגרת התרגיל המטכ"לי "אגרוף המחץ". השר גלנט קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון יחד עם האלוף אורי גורדין, האלוף סער צור, מפקד מערך התמרון ומפקד הגיס הצפוני ומפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ומפקד הגיס המטכ"לי האלוף מוטי ברוך. 

גלנט בביקור בצפון

גלנט בביקור בצפון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"ביקרתי היום בפיקוד הצפון" אמר שר הביטחון, "שעומד בנטל הלחימה התרגילי המרכזי. לאחר שראיתי את הכוחות בפיקוד, באוגדות ובחטיבות, אני רוצה לומר לציבור בישראל: יש לנו לוחמים מצוינים. אם חיזבאללה יעשה טעות ויפתח במלחמה כנגד ישראל אנחנו נכה אותו קשות ונחזיר את לבנון לעידן האבן".