אחרי הפיגוע הרצחני בגבול: נתניהו שוחח עם נשיא מצרים

מספר ימים לאחר הפיגוע בו נרצחו שלושה לוחמי צה"ל על ידי שוטר מצרי סמוך לגבול, ראש הממשלה שוחח עם נשיא מצרים א-סיסי | "שני המנהיגים הביעו את מחויבותם להמשך חיזוק השלום ושיתוף הפעולה הביטחוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/23 11:18 יז בסיון התשפג | עודכן בתאריך 06/06/23 11:18

אחרי הפיגוע הרצחני בגבול: נתניהו שוחח עם נשיא מצרים
זירת הפיגוע בגבול מצרים, צילום: y Dudu Greenspan/Flash90

בעקבות הפיגוע בגבול מצרים: לאחר שצה"ל הודיע כי יתחקר את הפיגוע בגבול מצרים, בו נהרגו שלושת לוחמי צה"ל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר (ג') בטלפון עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. מטעם נתניהו נמסר כי נשיא מצרים א-סיסי הביע תנחומים עמוקים על התקרית בגבול מצרים. ראש הממשלה הודה לו על כך ועל מחויבותו לחקירה ממצה ומשותפת של התקרית. עוד נמסר כי, "שני המנהיגים הביעו את מחויבותם להמשך חיזוק השלום ושיתוף הפעולה הביטחוני, שהוא ערך חיוני לשתי המדינות".

שלושת הלוחמים שנרצחו בפיגוע בגבול מצרים

שלושת הלוחמים שנרצחו בפיגוע בגבול מצרים צילום: דובר צה"ל

שלושה לוחמי צה"ל נרצחו בגבול מצרים

נזכיר כי שלושה לוחמי צה"ל נהרגו בסוף השבוע האחרון מירי מחבל - שוטר מצרי סמוך לגבול עם מצרים. סמל ליה בן נון, בת 19 מראשון לציון, ואורי-יצחק אילוז, בן 19.5 מצפת, נורו בעת שאבטחו בעמדה צבאית במרחב חטיבת פארן בגבול מצרים. לאחר מכן, הגיעו כוחות נוספים לגזרה וביצעו סריקות במרחב. בשעות הצהריים במהלך הסריקות, הכוח זיהה את אותו המחבל בשטח ישראל והתפתחו חילופי אש בינו לבין הכוח. הלוחמים והמפקדים חתרו למגע, ירו והרגו את המחבל. במהלך חילופי הירי נהרג לוחם צה"ל  סמ"ר אוהד דהן ז"ל, בן ה-20 מאופקים, ונפצע נגד צה"ל באורח קל.