רכב היוקרה של אחות המחבלים חשף: הלבנת הון עצומה

נחשפה רשת של חברות שהפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בסכום של עשרות מיליוני שקלים. אחת הנהנות מרווחי הרשת - קרובת משפחה של מחבלים אשר קיבלה בשמם קצבה מהרשות הפלשתינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/23 12:38 יז בסיון התשפג

רכב היוקרה של אחות המחבלים חשף: הלבנת הון עצומה
תיעוד הפעילות, צילום: דוברות המשטרה

רשות המסים, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל-מרחב מנשה והמטה הלאומי ללוחמה בטרור, עצרה היום (ג') 9 חשודים בניהול רשת של חברות שעסקה בהפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות. על פי החשד, הרשת הפיצה וקיזזה חשבוניות בסכום כולל של עשרות מיליוני שקלים מבלי לבצע את העסקאות שפורטו בהן, וכל זאת ככסות לביצוע של עבירות מס והלבנת הון.

החקירה החלה ממידע שערבייה ישראלית, אחות לשני מחבלים, רכשה רכב ב-350 מיליון שקלים

החקירה מנוהלת על ידי חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון בשיתוף עם פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב מנשה, המטה הלאומי ללחימה כלכלית בטרור והיחידה הצפונית לאכיפת הגבייה ברשות המסים (הוצל"פ חיפה). ראשיתה במידע שהתקבל ולפיו אזרחית ישראלית, בת משפחה של שני אזרחים ישראלים שהורשעו ברצח חייל על רקע לאומני, המקבלת בשמם קצבה חודשית מהרשות הפלשתינית, רכשה רכב מרצדס בסכום של יותר מ-350 אלף שקלים. 

במסגרת הניסיונות להתחקות אחר מקור הכסף לרכישה, עלה החשד כי חלק מהכסף התקבל מחברה ישראלית הרשומה כעוסקת בתחום השמת כוח אדם. בעקבות גילוי זה החלה חקירה בעניינה של אותה חברה, שהעלתה חשד לעבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

כסף שאותר בפעילות המשטרה ורשות המיסים

כסף שאותר בפעילות המשטרה ורשות המיסים צילום: דוברות המשטרה

חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של עשרות מיליוני שקלים

על פי החשד, החברה שמספקת לכאורה שירותי כוח אדם לחברות סיעוד, ניכתה בספריה חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של עשרות מיליוני שקלים, תוך שימוש בחשבוניות שהפיצו חברות אשר לא מספקות כל שירות עסקי וקיימות אך ורק כצינור לביצוע עבירות מס והלבנת הון. עוד נחשד כי חברות אלו ניכו אף הן חשבוניות מס פיקטיביות, בסכומים המסתכמים בעשרות מיליוני שקלים. חשבוניות אלו סופקו לאותן חברות על ידי שורה של חברות החשודות גם הן כפיקטיביות.

בעקבות החשדות נעצרו הבעלים של חלק מהחברות המעורבות כמו כן נעצר גם רואה חשבון, המייצג חלק מן החברות המעורבות בפרשייה. ובתום הפעילות נתפסו נכסים רבים השייכים החשודים, בהם רכבי יוקרה וכסף מזומן במטבע ישראלי ומטבע זר על סך עשרות אלפי שקלים.