עורך הדין תירץ מדוע הכספים לא תועדו: "אני במעבר דירה"

כחלק מפעילות של רשות המיסים נגד מעלימי מס והון שחור, נערך מבצע ביקורת של יחידת ניהול ספרים ארצית באזור רמלה, במהלכו נבדקו ארבעים וחמישה בתי עסק ונמצאו עשרות אלפי שקלים שלא תועדו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 12:12 יא בסיון התשפג

עורך הדין תירץ מדוע הכספים לא תועדו: "אני במעבר דירה"
רשות המיסים, צילום: FLASH90

כחלק מפעילות של רשות המיסים נגד מעלימי מס והון שחור, נערך מבצע ביקורת של יחידת ניהול ספרים ארצית באזור רמלה, במהלכו נבדקו ארבעים וחמישה בתי עסק. המבצע, שנערך בין היתר בבתי עסק שבהם נמצאו ליקויים בעבר ושהוזהרו, התמקד בערים רמלה, לוד, מודיעין, מכבים ורעות. במהלך המבצע נמצאו עסקים בהם לא נרשמו הכנסות כנדרש, ובנוסף נמצאו הפרות של החוק לצמצום השימוש במזומן.

15,000 שקלים שלא תועדו בספרים

בין בתי העסק שנמצאו בהם ליקויים, הגיעו המבקרים לבית דפוס באזור רמלה, שם נמצא כי תשלום אשראי בסך 11,700 שקלים לא נרשם בספרי העסק. בנוסף, במהלך הביקורת נמצאה קופסת מתכת שהכילה שני צ'קים בסכום כולל של 15,000 שקלים שלא תועדו גם הם בספרים. בביקורת אחרת, אצל עורך דין בלוד, מצאו המבקרים כי 3,000 שקלים שקיבל עבור הסכם גירושים שערך, לא נרשם בספרי העסק או תועד כלל. כאשר נשאל עורך הדין מדוע לא תיעד את התשלום ענה: "אני במעבר של דירה ונורא עסוק, הראש שלי היה טרוד בדברים אחרים".

מרשות המיסים נמסר: "המבצע נערך כחלק ממימוש המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".