הצעת חוק חדשה תנסה למנוע שחרור מוקדם של מחבלים רוצחים

חבר הכנסת דני דנון, הגיש היום הצעת חוק חדשה בניסיון למנוע שחרור מוקדם של מחבלים שרצחו ישראלים: "ההרתעה הישראלית בנויה גם על כך שרוצחים שפלים כאלו ינמקו בכלא עד לסוף חייהם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/05/23 17:45 יא בסיון התשפג

הצעת חוק חדשה תנסה למנוע שחרור מוקדם של מחבלים רוצחים
מחוץ לכלא מעשיהו, היום | , צילום: Jonathan Shaul/Flash90

ועדת השחרורים של כלא מעשיהו דנה היום (ד') בבקשתו של המחבל וליד דקה לשחרור מוקדם, וקבעה כי אין בסמכותה להכריע בבקשתו והעבירה את הדיון לוועדה המיוחדת שתדון בבקשתו. חבר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת דני דנון, הגיש היום הצעת חוק שתמנע שחרור מוקדם של מחבלים רוצחים.

"אין זה סביר שרוצחים כמוהו יישקלו לשחרור מוקדם"

על פי החוק הקיים ועדת השחרורים רשאית לקצוב עונש מאסר עולם של מחבל שביצע רצח על רקע לאומני מסיבות רפואיות. מדובר בלקונה חמורה בחוק המאפשרת לרוצחים נתעבים לצאת לחופשי ללא שום הצדקה לכך. 

חה"כ דני דנון |

חה"כ דני דנון | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ההרתעה הישראלית בנויה גם על כך שרוצחים שפלים כאלו ינמקו בכלא עד לסוף חייהם", אמר דנון. "וליד דקה, שרצח באכזריות את משה תמם הי"ד צריך להינמק בכלא עד סוף חייו. כמחבל מורשע, אסור שיהיה זכאי לשחרור מוקדם או לשחרור על תנאי לפי החוק הישראלי".

דנון הסביר כי החוק שהגיש בא לתת מענה לפרצה הקיימת בחוק ולוודא שרוצחים יבואו על עונשם. "אין זה סביר שרוצחים כמוהו יישקלו לשחרור מוקדם או שחרור על תנאי, אפילו על בסיס סיבות רפואיות או על ידי ועדת שחרורים מיוחדת".