המחבל וליד דקה לא ישוחרר: ועדת השחרורים גלגלה את הבקשה הלאה

ועדת השחרורים בכלא מעשיהו דנה בבקשתו של המחבל וליד דקה, שרצח את החייל משה תמם ז"ל לשחרור מוקדם. הוועדה קבעה כי אין בסמכותה לדון בבקשתו וכי רק וועדה מיוחדת תכריע בנושא | משפחתו של תמם וחברי כנסת הפגינו מחוץ לכלא

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/05/23 11:42 יא בסיון התשפג

המחבל וליד דקה לא ישוחרר: ועדת השחרורים גלגלה את הבקשה הלאה
משפחתו של משה תמם ז"ל מחוץ לבית הכלא, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

דחו את הבקשה: ועדת השחרורים של כלא מעשיהו דנה היום (ד') בבקשתו של המחבל וליד דקה לשחרור מוקדם. דקה מרצה עונש של מאסר עולם ועוד שנתיים בגלל מעורבותו ברצח החייל משה תמם ז"ל כשבנוסף, קיבל עונש של שנתיים נוספות על ניסיון הברחת טלפונים ניידים לכלא. ועדת השחרורים קבעה כי אין בסמכותה להכריע בבקשתו של המחבל והעבירה את הדיון לוועדה המיוחדת שתדון בבקשתו

הוועדה הכריע: וועדה מיוחדת תדון בבקשה

בפסק הדין כותבים חברי הוועדה: "מן המקובץ עולה, כי הסמכות לדון בבקשת האסיר, שהוא בבחינת אסיר עולם, לשחרור מוקדם מטעמים רפואיים היא של ועדת שחרורים מיוחדת". בפסיקתם מזכירים חברי הוועדה כי "הגדרתו של האסיר כ"אסיר עולם" לא חדלה ולא פקעה עם תום 37 שנות המאסר שקצב לו נשיא המדינה. כל פרשנות אחרת חוטאת למטרת חוק שחרור על תנאי ממאסר".

אחותו של משה תמם ז"ל בהפגנה

אחייניתו של משה תמם ז"ל בהפגנה צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בשנת 2012 קצת נשיא המדינה את עונשו של המחבל ל-37 שנים, שהסתיימו השנה. במהלך השנים הגיש המחבל מספר בקשות לשחרור מוקדם ובשנים האחרונות אף טוען כי מצבו הבריאותי חמור וימיו ספורים. וועדת השחרורים תיארה את מצבו בפסק הדין: "הוא אובחן כחולה לוקימיה, סרטן של מח העצם. בנוסף, לקה במחלת ריאות כרונית, ובחודש מרס 2023 חלה בדלקת ריאות שגרמה לנמק, הוא אושפז ונותח, ונכרת חלק מהריאה הימנית".

"אנחנו לא נאפשר ואם צריך, נחסום את השער"

מחוץ לכותלי הכלא, הפגינו בני משפחתו של משה תמם ז"ל כשגם חברי הכנסת אלמוג כהן ומשה פסל. חבר הכנסת כהן אמר בהפגנה: "אנחנו איתכם במאבק החשוב הזה, במיוחד הבוקר הזה. אני נכנסתי לוועדה על מנת להסתכל בעיניים של הנבלה הזאת, אנחנו לא נאפשר ואם צריך, נחסום את השער".