בחירות לרבנות הראשית

הרב אריאל לא מבין את הביקורת של נשות אמונה: "ועדת הרבנים כשמה כן היא"

פרסום רשימת הרבנים שיקחו חלק בוועדת הרב אריאל לבחירת המועמד הציוני-דתי למשרת הרב הראשי האשכנזי עוררה ביקורת על היעדר הייצוג הנשי, הרב אריאל מעביר את האחריות: "הרב הראשי נבחר בסופו של דבר בגוף בוחר המורכב מרבנים ואישי ציבור, גברים ונשים, דתיים ושאינם דתיים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/05/23 22:02 י בסיון התשפג

הרב אריאל לא מבין את הביקורת של נשות אמונה: "ועדת הרבנים כשמה כן היא"
הרב יעקב אריאל, צילום: דוברות אוצר הארץ

אחרי שפרסמנו את רשימת הרבנים שנבחרו לכהן בוועדה שתכריע את זהותו של המועמד הציוני-דתי למשרת הרב הראשי האשכנזי, נשמעה קריאה של נשות "אמונה" נגד העובדה כי בוועדה נכללים רק רבנים. הערב (ג') מתייחס ראש הוועדה, הרב יעקב אריאל, לביקורת - ונראה שהוא לא מתרשם ממנה.

הרב אריאל עונה לאמונה ובית הלל

"הרב הראשי נבחר בסופו של דבר בגוף בוחר המורכב מרבנים ואישי ציבור, גברים ונשים, דתיים ושאינם דתיים", מסביר הרב אריאל ומעביר את האחריות לגוף הבוחר. "הרב הראשי אף נדרש בתפקידו לכלל האוכלוסייה", הוא ממשיך אך מתעלם מהביקורת על חוסר הייצוג הנשי: "ועדת הרבנים שתתכנס ביום ראשון הקרוב, כשמה כן היא - להביא המלצה רבנית לרב שייבחר על ידי כלל הרבנים שבוועדה".

למצולמות אין קשר לכתבה

רבניות. הרב אריאל מתעלם מהביקורת. למצולמות אין קשר לכתבה | צילום: אור תורה סטון

באמונה דרשו לכלול גם רבניות ומורות הלכה בוועדה, קריאה שהצטרפו אליה גם בארגון רבני בית הלל. "רב ראשי לישראל נותן מענה באופן מלא הן לגברים והן לנשים, החלטותיו משפיעות באופן ישיר על אורח חייהן של נשים ופסיקותיו רלוונטיות עבורן בשדות שונים ומגוונים. ועדת רבנים ללא ייצוג ראוי של המגדר הנשי אינה ראויה ופוגעת פגיעה אנושה בציבור הנשים במגזר הדתי לאומי. אין מדובר כאן במראית עין בלבד, אלא שאלה מהותית על מקומן של הנשים בחברה שלנו ויכולת ההשפעה שלהן על העולם הדתי וההלכתי".

"המצב בו קולן של נשים אינו נשמע בתהליך בחירת המועמד אינו קביל"

כאמור, גם ארגון רבני בית הלל הצטרף לביקורת. בפרסום מטעם הארגון נכתב: "המצב בו קולן של נשים אינו נשמע בתהליך בחירת המועמד אינו קביל, ויש בו פגיעה הן בכבודן של נשות עם ישראל והן במעמדה של הרבנות הראשית. רבני ורבניות בית הלל קוראים למפלגת הציונות הדתית לדאוג לייצוג הולם וראוי לנשים בוועדה שהוקמה. זכינו לרבניות מתאימות רבות - נשות הלכה, מנהיגות ציבור, חכמות ומקובלות על הבריות".