בחירות לרבנות הראשית

קריאה לסמוטריץ' ולרב אריאל: הוועדה אינה ראויה ופוגעת פגיעה אנושה בנשים

תנועת "אמונה" יוצאת בקריאה פומבית לשר סמוטריץ' ולרב יעקב אריאל לצרף נשים לוועדה שתבחר את זהותו של המועמד הציוני-דתי לכהונת הרב הראשי האשכנזי: "אין מדובר כאן במראית עין בלבד אלא שאלה מהותית על מקומן של הנשים ויכולת ההשפעה שלהן על העולם הדתי וההלכתי"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/05/23 13:39 י בסיון התשפג

קריאה לסמוטריץ' ולרב אריאל: הוועדה אינה ראויה ופוגעת פגיעה אנושה בנשים
נשים לומדות במדרשת לינדבאום. אילוסטרציה, צילום: Gershon Elinson/Flash90

אחרי שפרסמנו את רשימת הרבנים שנבחרו לכהן בוועדה שתכריע את זהותו של המועמד הציוני-דתי למשרת הרב הראשי האשכנזי, זעם על כך שאין רבניות ברשימה. "אמונה - תנועת האישה הדתית לאומית" יצאה בקריאה לשר בצלאל סמוטריץ', שדחף להקמת הוועדה, ולרב יעקב אריאל, שעומד בראשה לצרף נשים אליה.

"פונות אליך לפעול בהקדם עוד טרם כינוס הועדה, להביא לייצוג ראוי של המגדר הנשי בוועדה"

"הוועדה כוללת רבנים בלבד ונעדרות משורותיה רבניות ומורות הלכה. במסגרת תפקידו, רב ראשי לישראל נותן מענה באופן מלא הן לגברים והן לנשים. מלבד זאת, החלטותיו משפיעות באופן ישיר על אורח חייהן של נשים ופסיקותיו רלוונטיות עבורן בשדות שונים ומגוונים", כתבו באמונה. נזכיר כי הבוקר (ג') פרסמנו את רשימת הרבנים שנבחרו לכהן בוועדה.

הרב אריאל, בראש הוועדה

הרב אריאל, בראש הוועדה | צילום: דוד שטיין

יפעת סלע

יפעת סלע, יו"ר אמונה | צילום: ללא

לדברי אמונה, "ועדת רבנים שבוחרת מועמד לרבנות הראשית לישראל ללא ייצוג ראוי של המגדר הנשי אינה ראויה ופוגעת פגיעה אנושה בציבור הנשים במגזר הדתי לאומי". בתנועה נימקו: "אין מדובר כאן במראית עין בלבד, אלא שאלה מהותית על מקומן של הנשים בחברה שלנו ויכולת ההשפעה שלהן על העולם הדתי וההלכתי. על כן, אנו פונות אליך לפעול בהקדם עוד טרם כינוס הועדה, להביא לייצוג ראוי של המגדר הנשי בוועדה שתבחר את הרב שייצג את הציונות הדתית".