כבר צפיתם בהצגה "יעל לומדת לשמור על גופה"?

עמותת אל''י, העוסקת בהגנה על ילדים מפני אלימות פיזית, מינית ונפשית, מפעילה מערך הצגות לילדים ובני נוער, להעלאת המודעות בנושא הפגיעות ולרכישת דרכי התמודדות עם המצבים המורכבים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 20/03/23 12:40 כז באדר התשפג

כבר צפיתם בהצגה "יעל לומדת לשמור על גופה"?
צילום: עמותת אל"י

עמותת אל''י היא הארגון הוותיק והמוביל בישראל בתחום הטיפול בהתעללות בילדים, אשר חרט על דגלו את ההגנה על הילד מפני כל סוגי האלימות: פיזית, מינית, נפשית והזנחה. צוות הארגון מונה עשרות מטפלים ואנשי מקצוע. מדי שנה, אל"י מטפלת באלפי מטופלים וקרובי משפחה, לרבות אחים והורים שהיו שותפים או עדים לעבירה. במסגרת פעילות העמותה היא מפעילה קו מצוקה לקבלת פניות לעזרה ודיווחים במקרי חרום, טיפולים קליניים רגשיים ויסודיים ועוד אמצעים רבים לטיפול בילדים. 

העמותה מפעילה מערך הצגות בנושא פגיעות מיניות ואלימות

בנוסף לטיפולים, העמותה מפעילה גם מערך הצגות לילדים ובני נוער, והכשרות לצוותי חינוך והורים. אחת ההצגות היא "יעל לומדת לשמור על גופה" המיועדת לילדים בגנים ובכיתות א'-ב', ועוסקת בכללי מוגנות, בשיתוף ופנייה לעזרה בעת הצורך. ההצגה מסייעת לילדים להתמודד עם סיטואציות יומיומיות מבלבלות מתוך עולמם ומקנה להם כלים לדעת מה טוב ומה רע, מה מותר ומה אסור. ההצגה מומלצת לצפייה עם הורי התלמידים, ככלי לשיח המשכי מותאם של ההורים עם ילדיהם בבית.

הצגה נוספת היא "תעלומה ברשת", המיועדת לכיתות ג'-ד', ועוסקת בהתנהגויות פוגעניות ברשתות החברתיות ובדרך ההתמודדות איתן. הצגות נוספות עוסקות בחרם חברתי, בקבלת השונה, מניעת אלימות והתנהגויות סיכון. במהלך ההצגות ולאחריהן מתקיים דיון עם התלמידים לעיבוד התכנים, כלל ההצגות מלוות בדפי הנחיות למחנכות להמשך עיבוד השיח בכיתות ומכתבים להורים לעידוד השיח בבית.

הצגות גם לציבור הדתי והחרדי

בין ההצגות המיועדות לקהל הרחב, קיים גם מערך הצגות חינוכיות למגזר הדתי והחרדי. בהצגות למגזר הדתי מקפידים על שפה מותאמת, נושאים רלוונטיים, לבוש צנוע ושמירת נגיעה. ההצגות עברו עיבוד מיוחד עבור המגזר החרדי, שנעשה בשיתוף רבנית כפר חב"ד, הרבנית סימה אשכנזי. קיימות שתי גרסאות להצגה לילדי הגן וכיתות א'-ב', האחת לבנים, "אריאל לומד לשמור על עצמו" המבוצעת על ידי שחקן, והאחרת לבנות, "רחל לומדת לשמור על עצמה" המבוצעת על ידי שחקנית ומומלצת לצפייה משותפת עם האמהות בלבד. במהלך ההצגה הילדים נתקלים בסיטואציות מהיום-יום, בהן הם מתקשים לדעת מה טוב ומה רע, מה מותר ומה אסור, לומדים כיצד לפעול ומתי יש לפנות לעזרה בעת הצורך.