הפיגוע בבית הכנסת בג'רבה מנסים לחזור לשגרה: "יוזמה של שוטר ממורמר אחד"

אחרי הפיגוע הקשה שטלטל את הקהילה היהודית בג'רבה, מספר אריק חדד השוהה במקום ל"חדשות כיפה" על יחס המקומיים, תחושת הביטחון ורגעי החרדה: "קיבלנו הודעה מאנשי הביטחון שהיה פיגוע ולא לצאת" | היום יוטסו גופותיהם של הנרצחים לצרפת וישראל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/05/23 13:24 כ באייר התשפג

בג'רבה מנסים לחזור לשגרה: "יוזמה של שוטר ממורמר אחד"
בית הכנסת בג'רבה, עכשיו שקט, צילום: shutterstock

הפיגוע בג'רבה: בעוד משפחותיהם של בן ואביאל חדד ז"ל, בני הדודים שנרצחו באירוע הירי בבית הכנסת שבג'רבה, נערכות להבאתם לארץ ולצרפת לקבורה, בקהילה היהודית ומאות המטיילים שעדיין נמצאים באי מנסים לחזור לשגרה. אריק חדד, ישראלי שנמצה בג'רבה מספר לחדשות כיפה על המצב המתוח בעיר היום ועל רגעי החרדה: "קיבלנו הודעה מאנשי הביטחון שהיה פיגוע ואסור לנו לצאת מהמלון".

"יוזמה של שוטר ממורמר אחד"

"עכשיו המצב רגוע, הקבוצות פה ממשיכות לטייל כרגיל" אומר חדד, תושב קריית עקרון, הוא מספר על התחושות בקרב הקהילה היהודית במקום: "בקרב יהודי ג'רבה, אתמול הם סגרו את החנויות שלהם כאות לאבל, היום הגופות של הנרצחים יטוסו לצרפת וישראל על מנת להיקבר".

כוחות הביטחון בג

כוחות הביטחון בג'רבה, צמודים לישראלים צילום: shutterstock

בתחילה, חשבו הרשויות שמדובר באירוע טרור כנגד הקהילה היהודית, בהמשך התברר כי היורה הוא עצמו שוטר שירה בתחילה בשוטרים סמוך לבית הכנסת ובהמשך פגע גם בבן ואביאל ז"ל. "זה יוזמה של שוטר ממורמר אחד שקודם כל ירה על שוטרים ואז על שני המתפללים" אומר חדד.

על יחס המשטרה ליהודים הוא אומר: "המשטרה יאמר לזכותם, תמיד שומרים עלינו. אנחנו צמודים למשטרה כל הנסיעה, יש לנו שוטר בקבוצה באוטובוס ויש משטרה מסביב, אופנועים, הם שומרים טוב מאוד". על האוכלוסיה המקומית אומר חדד: "האוכלוסיה המקומית על פי מה שאני שמעתי, מאוד כועסים על מי שביצע את הפיגוע וגם השלטונות. הם הביעו צער על זה".

מתפללת יהודיה בבית הכנסת בג

מתפללת יהודיה בבית הכנסת בג'רבה צילום: shutterstock

"רק בבוקר שמענו על כך ששני הנרצחים הם יהודים"

חדד מתאר את רגעי האימה בזמן שיריות סמוך לבית הכנסת: "אנחנו היינו יום אחד לפני כן בהילולה, למחרת היינו במלון, ההילולה נמשכת שבוע ימים ויש שם הרבה כוחות משטרה. בזמן ארוחת ערב, קיבלנו הודעה מאנשי הביטחון שהיה פיגוע ולא לצאת מהמלון".

"במהלך הלילה" הוא מספר, "הדברים התבהרו, בהתחלה אמרו ששוטר אחד ירה על שוטרים אחרים ורק בבוקר שמענו על כך ששני הנרצחים הם יהודים ממשפחת חדד. במלון הרגשנו בטוחים, אבל הייתה דרישה שלא לצאת מהמלון".