הותרו לפרסום שמות בני הדודים היהודים שנרצחו סמוך לבית הכנסת בתוניסיה

בן ואביאל חדד הם הנרצחים היהודים בפיגוע שאירע סמוך לבית הכנסת העתיק אלגירבה באי ג'רבה | קרוב משפחתם של השניים סיפר: "היו ארבעה בחורים ופתאום הם רואים שוטר שיש לו נשק. כנראה חטף את הנשק משוטר אחר, שחט אותו ובא לפגוע ביהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 10:45 יט באייר התשפג

הותרו לפרסום שמות בני הדודים היהודים שנרצחו סמוך לבית הכנסת בתוניסיה
בן ואביאל חדד, צילום: פייסבוק

ארבעה בני אדם נרצחו ו-10 נוספים נפצעו באירוע הירי אמש סמוך לבית הכנסת העתיק אלגירבה באי ג'רבה בטונסיה. הפיגוע בוצע על ידי איש ביטחון תוניסאי שעבד במקום. שניים מההרוגים הם בני דודים יהודים שהשתתפו בהילולת ל"ג בעומר, שמותיהם הותרו הבוקר (ד') לפרסום - בן ואביאל חדד. אביאל היה אזרח ישראלי שהתגורר בג'רבה, ואילו בן גר בצרפת. 

"השם יקום דמם"

קרוב משפחתם של הנרצחים, מרדכי מדר, סיפר ב-103FM "הם פשוט היו בחנייה, היו אמורים להיכנס, זה לפני הכניסה לבידוק הביטחוני. הם היו בחנייה, היו ארבעה בחורים ופתאום הם רואים שוטר שיש לו נשק, כנראה נשק מאוד גדול, שהתחיל לירות לכל עבר. הוא ירה בהם בדם קר".

עוד שיתף מדר כי המפגע הוא שוטר, "כנראה חטף את הנשק משוטר אחר, שחט אותו ובא לפגוע ביהודים, או שבאמת היה לו נשק ובא לפגוע ביהודים. השם יקום דמם. הגופות בג'רבה, בתהליך להביא אותן לפה בע"ה".

בשיחה עם "חדשות כיפה", תיאר אמש תושב ג'רבה את הנעשה במקום הפיגוע: "נשמעו יריות מחוץ למתחם בית הכנסת בעיר ועל פי הדיווחים מספר שוטרים נפגעו מהירי, התושבים היהודים והחוגגים מסתגרים בתוך המתחם, והמשטרה מטפלת באירוע".

פוסט שפרסם אביחי חדד לפני הפיגוע:

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, הגיב היום לאירוע הקשה: "המתקפה האנטישמית בבית הכנסת בג'רבה במהלך חגיגות ל"ג בעומר ממלאת אותי בצער עמוק. הלבבות והתפילות של יהודי אירופה נמצאים עם קורבנות האירוע ובני משפחותיהם. אנו כאן לרשות הקהילה היהודית בטוניסיה לכל בקשה ולכל סיוע שיידרש".

https://twitter.com/yhuda111/status/1656020066721202184?s=20

בית הכנסת העתיק בג

בית הכנסת העתיק בג'רבה | צילום: Citizen59 WIKIPEDIA CC BY-SA 3.0

פתח באש לעבר המבקרים - 2 יהודים נרצחו 

בהודעה שהוציא משרד הפנים הטוניסאי נכתב: "יום שלישי ה-09 במאי 2023, הרג שומר המרכז הימי של המשמר הלאומי באג'יר ג'רבה את עמיתו על ידי שימוש בנשקו, האישי ולקח לו את  התחמושת, לאחר מכן ניסה להגיע לסביבה של בית הכנסת אלגריבה, שם פתח באש ללא הבחנה לעבר יחידות האבטחה המוצבות במקום, משהגיבו לו בירי ומנעו ממנו להגיע למקדש והרגו אותו".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il