סערת כנפיים של קרמבו: "שנה שעברה קיבלנו 50 אחוז"

לאחר שתנועת הנוער הודיעה כי היא מבטלת את מחנות הקיץ המתוכננים בשל קושי תקציבי, מנכל"ית התנועה סיפרה כי בזמן כהונת הממשלה הקודמת קוצצו 50 אחוז מתקציבי העמותה | ראשי עיריות הרימו את הכפפה והחליטו לסבסד את המחנות בעצמם

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 13:55 יז באייר התשפג | עודכן בתאריך 08/05/23 14:06

סערת כנפיים של קרמבו: "שנה שעברה קיבלנו 50 אחוז"
כנפיים של קרמבו, צילום: יאיר ליברמן, CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

תנועת הנוער כנפיים של קרמבו, המשלבת ילדים עם צרכים מיוחדים, הודיעה אתמול (א') כי בשל קיצוץ התמיכה הממשלתית בכחמישה מיליון שקלים, לא יתאפשר להם להוציא את החניכים למחנה הקיץ כבכל שנה, ודרשו מהממשלה "לדאוג לתקצוב ראוי". 

בריאיון לרדיו 103fm, טליה בז'רנו, מנכ"לית "כנפיים של קרמבו" ציינה כי בזמן כהונת הממשלה הקודמת קוצצו 50 אחוז מתקציבי העמותה: "התקציב שלנו הוא 50 מיליון שקל - שנה שעברה קיבלנו 50% אחוזים פחות ממה שציפינו לקבל. הבשורה על ביטול מחנה הקיץ כואבת ועצובה", אמרה.

העיריות החליטו לממן את המחנות בעצמם

בתוך כך, עיריית הרצליה הודיעה כי תמשיך לסייע למחנות הקיץ של עמותת "כנפיים של קרמבו", בעקבות קיצוץ התמיכה הממשלתית. "עיריית הרצליה לא תאפשר פגיעה בילדים ותמשיך לאפשר את התנאים לקיום מחנה הקיץ שמספק תוכן חשוב, איכותי וערכי לילדים וילדות עם צרכים מיוחדים", ציינו בעירייה.

אליהם הצטרפה גם עיריית אשדוד, וראש העיר אשדוד הודיע כי מחנות הקיץ של "כנפיים של קרמבו" יתקיימו גם ללא תמיכה תקציבית ממשלתית. "אשדוד תעמיד לרשות ילדי כנפיים של קרמבו את כל התנאים לקיום הקייטנה, תוכן איכותי ומדריכים. אף ילד לא צריך להיפגע, ואנו נאפשר לכולם ליהנות מקייטנות כמתוכנן", אמר לסרי.

טלי גוטליב תוקפת: העמותה בעודף של 4 מיליון

כנגד הביקורת על הממשלה, מספר חברי כנסת טענו כי העובדות עוותו, ביניהם טלי גוטליב, שתקפה את התנועה בטוויטר וכתבה: "קבלו עובדות מתוך 'גיידסטאר' על עמותת כנפיים של קרמבו. מעודכן לשנת 2021 ההכנסות לכנפיים למעלה מ44,000,000 מיליון. הוצאות כ- 40,000,000 מיליון. העמותה בעודף של 4,000,000" עוד הוסיפה: "ורק לשזף את עינכם קבלו שכר עובדי העמותה- מנכל- 432,846 שח לשנה. מנהל כספים- 326,105 שח לשנה. אל תשקרו כשאני כאן".