העמותה טענה שהממשלה קיצצה בתקציב - תנועת הנוער וסגנית השר התערבו

בהודעת "כנפיים של קרמבו", תנועת נוער לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, הם טוענים כי בעקבות הקיצוץ בתקציב הממשלתי, הם נאלצים לבטל את מחנות הקיץ. סגנית השר ותנועת הצופים התגייסו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/05/23 23:12 טז באייר התשפג

העמותה טענה שהממשלה קיצצה בתקציב - תנועת הנוער וסגנית השר התערבו
סגנית השר וודיגר, מבררת את הנושא, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

התקציב קוצץ? תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" הפכה לאחת התנועות המיוחדות בישראל, התנועה שחרטה על דגלה את שילובם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים מקיימת פעילות משותפת לילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים. כחלק מפעילות התנועה, היא מפילה מידי שנה את מחנות הקיץ לחניכי התנועה. עתה הם טוענים, בעקבות קיצוץ בתקצוב הממשלתי, הם נאלצים לבטל את מחנות הקיץ.

סגנית השר ותנועת הצופים התגייסו

"לצערנו הרב, תקצוב התמיכה ממשרדי הממשלה השונים, ירד משמעותית, ועבור 'כנפיים של קרמבו' מדובר בצניחה חדה של כ- 50 אחוז משנים קודמות. כל זה מלווה באתגרי גיוס התרומות במציאות מורכבת של אי ודאות. הדבר מוביל אותנו אל סף משבר תקציבי ותזרימי, שמאלץ אותנו לקבל החלטות קשות בכדי להבטיח את המשך קיום פעילות התנועה לאורך כל השנה בכל סניפיה".

לוגו העמותה

לוגו העמותה צילום: ללא

מי שהתגייסה לנושא, היא סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר שכתבה בטוויטר: "כנפיים של קרמבו היא תוכנית חשובה לחברה בישראל! מבררת את הנושא". מי שעוד התגייסה, היא תנוער הנוער "הצופים". בעמוד הפייסבוק של התנועה נכתב: "בעקבות הפרסום על ביטול מחנות הקיץ בכנפיים של קרמבו. תנועת הצופים, כמי שפועלת מזה שנים להכלה של שילוב חניכים עם צרכים מיוחדים ומבינה את המשמעות, לא תשב מהצד כאשר כנפיים של קרמבו, עם העשייה החברתית שלה לא יכולה לקיים את פעילותה כסדרה. אנחנו כאן בשבילכם.

"בשנת 2022 החליטה הממשלה הקודמת להחזיר את התקציב להיקפו המקורי"

במשרד הרווחה הגיבו לפרסום ואמרו: "עמותת כנפיים של קרמבו היא תנועת נוער לילדים עם מוגבלות שעושה עבודה נהדרת ובשל כך זוכה לתמיכה מהמשרד מזה שנים. בשנת 21 הגדיל המשרד את תקציב התמיכות לעמותות פנאי משלב לילדים עם מוגבלות מ-11.5 ל-18.5 מיליון שקלים אך בשנת 2022 החליטה הממשלה הקודמת להחזיר את התקציב להיקפו המקורי ולשנות את מודל התמיכות כך שיותר עמותות הוכרו כזכאיות לקבלת תמיכה והתקציב התחלק בין יותר גופים. החלטה זו השפיעה גם על תקציבה של כנפיים של קרמבו".