"שחיתות ציבורית ושוחד": בכירים לשעבר בעיריית אשדוד נשלחו לכלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/22 17:50 כב בסיון התשפב

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ג') חמש שנות מאסר בפועל על עמרם כנפו, לשעבר ממלא מקום ראש העיר אשדוד, ושש שנות מאסר על יצחק דרי, לשעבר חבר מועצת העיר וסגן ראש העיר, בגין הרשעתם בעבירות שחיתות ציבורית של שוחד, מרמה והפרת אמונים. כמו כן, הטיל בית המשפט על הנאשמים קנסות בסך כולל של 300,000 שקלים והורה על חילוט רכושם המסתכם בכ-1.45 מיליון שקל. כן הטיל בית המשפט על הנאשמים קלון ופסלם לכהן כחברי ועדת התכנון והבנייה. בית המשפט המחוזי קבע כי: "במעשיהם כמכלול , פגעו הנאשמים פגיעה קשה וחמורה בערכים החברתיים המוגנים... לא רק קיבלו מתת מושחתת, אלא דאגו במרבית המקרים לתת בעדה תמורה מלאה לנותני השוחד".

כזכור, בשנת 2017, פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע 5 כתבי אישום נגד 21 נאשמים- נותני ומקבלי השוחד, ובהם כנפו, דרי, שלמה אלבז, שכיהן אף הוא כחבר מועצת העיר אשדוד, קבלנים וחברות שבבעלותם, בגין מעורבותם, כל אחד לפי חלקו, בפרשת השוחד. הנאשמים עמרם כנפו ויצחק דרי, בעת שכיהנו בתפקידים שונים בעיריית אשדוד ובמועצת העיר, קיבלו שוחד מהיזמים ומהקבלנים – אם בכסף ואם בטובות הנאה - בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים בפרויקטים נדל"ניים בעיר אשדוד ובוועדות התכנון והבנייה, לעיתים קרובות תוך שהם פועלים בניגוד עניינים.

מרבית הנאשמים הודו במסגרת הסדרי טיעון, הורשעו בעבירות שונות, כל אחד לפי חלקו, והוטלו עליהם עונשים שונים ובהם קנסות וחילוטים בסך כולל של כ-20 מיליון שקלים. במסגרת הפרשה, הורשעו גם הקבלנים, שאינם עובדי ציבור, בעבירות של שוחד, הפרת אמונים או סיוע להפרת אמונים, כל אחד לפי חלקו.