חבר מועצת העיר בני ברק נגד יתד נאמן: "מנותקים מהמגזר החרדי"

יו"ר סיעת הליכוד וחבר מועצת העיר בני ברק, יעקב וידר, יוצא נגד העיתון "יתד נאמן" שקרא לציבור החרדי לא להגיע להפגנת הימין: "המגזר הפסיק להקשיב לעסקנים, הם לא עובדים אצלם. יש להם דעה מוצקה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 27/04/23 13:49 ו באייר התשפג

חבר מועצת העיר בני ברק נגד יתד נאמן: "מנותקים מהמגזר החרדי"
הפגנת הימין בחודש שעבר., צילום: Erik Marmor/Flash90

הפגנת הימין בירושלים: הערב (ה') צפויה להתקיים הפגנת ענק סמוך למשכן הכנסת, הפגנת ימין שתעביר את המסר הברור של תמיכה ברפורמה המשפטית ותמיכה ביריב לוין ושמחה רוטמן המקדמים אותה. אלא שבעיתון החרדי "יתד נאמן" המזוהה עם "דגל התורה" פורסם מאמר תחת הכותרת "מה לכהן בבית קברות", שיוצא נגד ההפגנה, וקורא לציבור החרדי לא להגיע אליה.

בשיחה עם חדשות כיפה, יו"ר סיעת הליכוד וחבר מועצת העיר בני ברק, יעקב וידר, יוצא נגד הקריאה של "יתד נאמן", טוען כי הם מנותקים מהמגזר, וסובר כי המגזר כבר לא מקשיב להם ולעסקנים מהמפלגות החרדיות.

יעקב וידר (משמאל) |

יעקב וידר (משמאל) | צילום: טנא תקשורת

"יש בזה אמירה מאוד חצופה כלפי הציבור שכן תומך בהפגנה"

וידר סיפר כי הוא ביקש לדחות את הישיבה של מועצת העיר בעקבות ההפגנה, אך הוא סורב. "פניתי לראש העירייה שידחה את ישיבת מועצת העיר שנקבעה להערב, בדיוק בזמן של ההפגנה. קודם כל כי אני חושב שחברי המועצה העיר צריכים להשתתף בהפגנה. שנית שהמסר, שיש ישיבת מועצת עיר בזמן בדיוק שמתקיימת ההפגנה, משדר דבר מאוד רע. דבר שלישי, אני חושב שחברי מועצה שרוצים להשתתף בישיבה, ויש כאלו, חוששים ואני אחד מהם, שבזמן שלא נהיה יעבירו החלטות מאוד תנועות של העברות כספים תמוהות כפי שנוהגים לא פעם בעיריית בני ברק. זה דבר שמאוד חושש לו ולכן חשבתי שמן הראוי שהישיבה תדיחה. וסירבו לדחות אותה. יש בזה אמירה מאוד חצופה כלפי הציבור שכן תומך בהפגנה".

המכתב לראש עיריית בני ברק

המכתב לראש עיריית בני ברק צילום: יעקב וידר

"העסקנים של המפלגות החרדיות מנותקים מהמגזר החרדי"

וידר התייחס לקריאה של יתד נאמן ואמר כי המגזר החרדי הפסיק להקשיב להם. "המגזר החרדי לא עובד אצל העסקנים. יש להם דעה והדעה שלהם מוצקה וההוכחה היא כמות האוטובוסים שיוצאת מבני ברק.  אנחנו כבר עומדים על רישום של כמעט חמישה אוטובוסים שזה דבר סדר גודל מאוד חריג בבני ברק. צריכים להבין, בבני ברק לא נוטים לצאת להפגנות, זה לא חלק מהאופי החרדי ופה יש באמת נהירה לכיוון ההפגנה".

משה גפני

"אמירות המופתעות של גפני בעד השמאל", משה גפני צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר הליכוד בבני ברק ציין כי המפלגות החרדיות לא מייצגות את המגזר. "העסקנים של המפלגות החרדיות מנותקים מהמגזר החרדי. אני רואה את זה פעם אחר פעם וזה מדהים אותי לראות את רמת הניתוק, מאמירות המופתעות של גפני בעד השמאל ועוד דוגמאות. יתד נאמן מבליח לא פעם, אבל הציבור לא שם, הוא ימני, בוער בו השינוי מערכת המשפט ומבין שהעניין בו יושבת קבוצת אנשים, חכמה בעיני עצמה, שקובעת שהדמוקרטיה היא בעצמה תקבע עבור הציבור מה נכון ומה חשוב לו, הוא דבר מופרך והזוי שהוא גם פוגע במדינה כמדינה יהודית אבל הוא גם פוגע בה כמדינה דמוקרטית. אנחנו הולכים לקלפי פעם אחר פעם אין לזה שום השפעה לא אנחנו קובעים בסוף".