העיתון החרדי נגד הפגנת הימין: "מה לכהן בבית הקברות"

לקראת הפגנת המיליון בהשתתפות שר המשפטים, בעיתון "יתד נאמן" קוראים לחרדים שלא להגיע: "מי שיוצא להפגנות ימין, אינו נמנה על קהלנו. לא משלנו. נקודה. נשללה ממנו האזרחות של בית ה', פג תוקף הדרכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 07:51 ו באייר התשפג

העיתון החרדי נגד הפגנת הימין: "מה לכהן בבית הקברות"
יתד נאמן, צילום: Kobi Gideon / Flash90.

הפגנת הימין בירושלים: הערב (ה') צפויה להתקיים הפגנת ענק סמוך למשכן הכנסת, הפגנת ימין שתעביר את המסר הברור של תמיכה ברפורמה המשפטית ותמיכה ביריב לוין ושמחה רוטמן המקדמים אותה. אלא שבעיתון החרדי "יתד נאמן" המזוהה עם "דגל התורה" נכתב בחריפות כנגדה.

"מי שיוצא להפגנות ימין, אינו נמנה על קהלנו. לא משלנו. נקודה. נשללה ממנו האזרחות של בית ה', פג תוקף הדרכון"

תחת הכותרת "מה לכהן בבית הקברות" נכתב במאמר כי יש הסכמה על התכנים אך ברור כי אין להצטרף להפגנה. "אנחנו הולכים עם הימין בברור בהוראת רבותינו, אבל לא שייכים ולא יוצאים למערכה משותפת. אנחנו בעד הרפורמה המשפטית ונגד ההשתלטות של הטרור הליברלי באופן דיקטטורי, על חיי העם. אבל מי שהוא חרדי, ידיר רגלו משם. גם אם משתפים פעולה וזה מתוך ידיעה שזה כן ילכו שניים יחדיו, אבל לא כי נועדו".

הפגנת התמיכה ברפורמה

הפגנת תמיכה ברפורמה | צילום: תקשורת נכונה

עוד נכתב: "מי שיוצא להפגנות ימין, אינו נמנה על קהלנו. לא משלנו. נקודה. נשללה ממנו האזרחות של בית ה', פג תוקף הדרכון. הקריאה 'הלנו אתם אם לצרינו' חייבת להדהד. אסור לתת לכשכמותם לזרוע רוח רעה של טשטוש בקרבנו, אחרת חלילה, אנחנו עלולים לקצור סופה. אין לכהנם מה לעשות בבית הקברות".

לוין: אני אהיה שם

יריב לוין, שר המשפטים, כתב לפני ימים אחדים כי יגיע להפגנה ואף ינאם בה. "ביום חמישי בשעה 19:00 נעלה כולנו לירושלים כדי להתייצב בין משכן הכנסת לבניין בית המשפט העליון ולומר בעוצמה שלא היתה כמוה: העם דורש רפורמה משפטית. הקול שלנו שווה והמנדט שקיבלה ממשלת הימין חייב להתממש. אני אהיה שם, ואני קורא לכל אחת ואחד לא להישאר בבית. מגיעים. מפגינים. משפיעים. משנים".