הפגנת הענק של הימין: "נזעזע את המדינה - הרפורמה תעבור"

יום לאחר יום העצמאות, תומכי הרפורמה המשפטית יוזמים בירושלים את מה שהם מכנים "הפגנת המיליון" | המארגנים מסבירים: "מחנה שלם לא יכול לחיות עם הידיעה שהוא שווה פחות. אם לא תהיה רפורמה - זה אומר שהפתק שלנו בקלפי לא שווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/23 14:08 ט בניסן התשפג

הפגנת הענק של הימין: "נזעזע את המדינה - הרפורמה תעבור"
הפגנת הימין, צילום: ללא

הרפורמה המשפטית אמנם הוקפאה וכרגע בית הנשיא הוא מוקד ההידברות בין הצדדים, אבל נראה שהימין התעורר ולא מתכוון לוותר עליה. היום (ו') מפרסמים תומכי הרפורמה כי הם מתכננים מפגן ענק בעד הרפורמה תחת הכותרת "הפגנת המיליון" למחרת יום העצמאות בירושלים.

"לא נעצור את המחאות ורק נרים אותם"

המארגנים - אביחי בוארון, שנכנס השבוע לכהן כח"כ מטעם תנועת הליכוד, וברל'ה קרומבי העומד בראש "יוזמת תקומה 2023", יחד עם שורה ארוכה של ארגוני ימין ופעילי חברה אזרחית, החלו בהכנות לקראת המפגן הענק שצפוי להתקיים מול כנסת ישראל, ערב פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, תחת הדרישה מהממשלה והקואליציה להעביר את הרפורמה המשפטית במושב הקרוב. חידוש מרענן בהפגנה יהיה איזור לציבור החרדי בהפרדה, דבר שצפוי להביא חרדים להשתתף במחאה.

הפגנה בעד הרפורמה

הפגנה בעד הרפורמה צילום: מאיר אליפור

בוארון מסביר: "מחנה שלם לא יכול לחיות עם הידיעה שהוא שווה פחות. אם לא תהיה רפורמה - זה אומר שהפתק שלנו בקלפי לא שווה. אנחנו רוב בקלפי אבל אנחנו לא באמת יכולים לנהל את המדינה. המציאות הזו חייבת להשתנות. גם למחנה הלאומי מותר שתהיה לו מניה בניהול ענייני המדינה. נמאס לנו להיות סוג ב'. אנחנו לא נעצור את המחאות ורק נרים אותם עד לעצרת המליון שבה נבהיר לנשיא, לבית המשפט ולאופזיציה. לא עוד! אחרי 75 שנה להקמת מדינת ישראל, עם ישראל יצא לחירות וישראל תצא לדרך חדשה. הגיע הזמן".

לא רוצים לפגוע בימיה הקדושים של מדינת ישראל

ברל'ה קרומבי מסביר שהדחייה היא מפאת הימים הקדושים של מדינת ישראל, שהם לא מתכוונים לפגוע בחשיבותם. "אנחנו לא מתכוונים לצאת להפגנות בימים הקדושים של מדינת ישראל, יום השואה, יום הזיכרון וחג העצמאות – יום חגה של מדינת ישראל. אנחנו נכבד את זכרם של הנופלים, נכבד את ששת המילונים שנספו בשואה ונכבד את יום חגה של המדינה. לא נשאב לפרובוקציה של מתנגדי הרפורמה שרוצים לחרב את הימים הקדושים האלו ולהרוס את שארית הקונצנזוס הישראלי והימים הקודשים של מדינת ישראל".

"יום לאחר יום העצמאות ולאחר הימים הקדושים של ימי הזיכרון של הזיכרון והגבורה, אנחנו נקרא לציבור לבוא ולהשתתף לקראת תחילת כנס הקיץ בעצרת תמיכה ענקית בממשלה "הפגנת המיליון". מטרת העצרת היא כדי להזכיר ולדרוש מנבחרי הציבור שלנו בממשלה ובקואליציה שהעם רוצה רפורמה משפטית, שהעם מאחוריהם, שהעם נותן להם כוחות. בימים האחרונים דיברתי עם המון חברי כנסת מהקואליציה והם סיפרו לי כמה עוצמה וכוח נתנה להם העצרת השבוע, שהם ראו את 200,000 האנשים שהגיעו לירושלים וחיזקו אותם, שעם אוהב אותם, מחבק אותם, ותומך בהם", אומר קרומבי.