דיון באו"ם על הפלשתינים - ביום הזיכרון: "אדישות וחוסר כבוד"

למרות העיתוי הבעייתי, רוסיה, הנשיאה התורנית של מועצת הביטחון, לא דחתה דיון תקופתי בסוגיה הפלשתינית | שגריר ישראל באו"ם ארדן קרא את שמות נרצחים והניח נר זיכרון: "מה הייתם אומרים אם היו מקיימים דיון על מעשיה של רוסיה ב-9 במאי, יום הניצחון על גרמניה הנאצית?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/23 18:16 ד באייר התשפג

דיון באו"ם על הפלשתינים - ביום הזיכרון: "אדישות וחוסר כבוד"
ארדן באו"ם | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

חרפה באו"ם: למרות פניותיו החוזרות ונשנות, מועצת הביטחון של האו"ם קיימה היום (ג'), יום הזיכרון לחללי צה"ל, דיון תקופתי בסוגיה הפלשתינית. שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, מחה על קיום הדיון ונטש אותו - לא לאחר שהקריא שמות נופלים והניח נר זיכרון.

"מה הייתם אומרים אם היו מקיימים דיון על מעשיה של רוסיה ב-9 במאי, יום הניצחון על גרמניה הנאצית?"

"מה הייתם אומרים אם היו מקיימים דיון על מעשיה של רוסיה ב-9 במאי, יום הניצחון על גרמניה הנאצית?", שאל ארדן. "אני לא רק מזועזע וכועס עד עמקי נשמתי - אני גם עצוב, מאוד עצוב". כמחאה, הוא נטש את הדיון והקריא את שמותיהם של נרצחי השנה האחרונה.

במכתבו לשגריר הרוסי כתב ארדן: "כואב לי לראות, למרות שיחות רבות שהתקיימו בנושא, כי הדיון נקבע להתקיים ב-25 באפריל - יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. ליום זה יש משמעות עמוקה למדינת ישראל, וזהו יום קדוש ומיוחד לכל המדינה. קביעת מועד הדיון ביום הזיכרון אינה עומדת בדרישות הבסיסיות לקיום כיום שכזה, והיא לא ראויה. בתור הנשיאה התורנית של מעצת הביטחון, רוסיה נדרשת למלא תפקיד ניטרלי, אך למרות זאת קבעה דיון פתוח שבו ישראל מתבקשת להשתתף ביום הזיכרון - מה שמהווה אדישות וחוסר כבוד ליום הקדוש הזה, מה שישפיע ישירות על היכולת שלי לייצג את ישראל".