"חלק מהלקחים שחייבים היו להילמד מהשואה זה לגבות את מדינת ישראל"

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, התייחס הערב לקריאה הפלשתינית, לקרוא למועצת הביטחון של האו"ם לחקור את שאירע הבוקר בג'נין: "הפעולה הבוקר היא המשמעות של השבועה שאנו נשבעים: לעולם לא עוד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/01/23 21:16 ד בשבט התשפג

"חלק מהלקחים שחייבים היו להילמד מהשואה זה לגבות את מדינת ישראל"
ארדן באו"ם | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

אחת ההחלטות שקיבלה הרשות הפלשתינית בעקבות פעילות כוחות הביטחון הבוקר (ה') בג'נין במהלכה חוסלו תשעה מחבלים, היתה לקרוא למועצת הביטחון של האו"ם, העצרת הכללית, בית הדין הפלילי הבין-לאומי וארגוני זכויות אדם - לחקור את שאירע הבוקר בעיר הצפופה. שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, התייחס הערב לקריאה הפלשתינית, במהלך נאומו באו"ם. 

"לא מספיק לדבר על זיכרון השואה"

ארדן אמר: "בעקבות פעולת הסיכול הבוקר של צה"ל בג׳נין והפנייה הפלשתינית למועצת הביטחון אמרתי היום כאן באו"ם, בטקס המיוחד ליום השואה הבינלאומי, שזה לא מספיק לדבר על זיכרון השואה, חלק מהלקחים שחייבים היו להילמד מהשואה זה לגבות את מדינת ישראל והעם היהודי כשאנחנו נאבקים נגד טרור רצחני שמאיים לפגוע ביהודים חפים מפשע, ואני דורש את הגיבוי הזה גם היום. הפעולה הבוקר היא המשמעות של השבועה שאנו נשבעים: לעולם לא עוד".

"התיאום הביטחוני לא תקף החל מרגע זה"

נזכיר כי חיסול תשעת המחבלים הבוקרהוביל את דוברו של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן להודיע על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל: "לנוכח התוקפנות הישראלית ואי מחויבותה להסכמים, התיאום הביטחוני עמה לא תקף החל מרגע זה". הפלשתינים איימו כי בעקבות "הטבח בג'נין" הם יפנו למוסדות האו"ם. 

גם ארגון הטרור "הג'יהאד האסלאמי" איים: "לוחמי ההתנגדות יגיבו על הפשע הנתעב הזה ומודיעים לאויב שהטרור שלו יחזור אליו באש ובגיהינום. הטבח במחנה ג'נין משקף את המנטליות של ממשלת המתנחלים הקיצונית, הפוגעת בעמנו ובאסירים ומבצעת פשעים נגד עמנו. מעשי הטבח שפועלים על ידי ממשלת הכיבוש הפשיסטי ישלמו מחיר כבד, וההתנגדות של עמנו תתרחב בכל אזורי הגדה המערבית".