רגע לפני החג: הרבנות הראשית הודיעה כי המוצר של רמי לוי לא כשר לפסח

הרבנות הראשית הכריזה כי המוצר "קורנפלקס - פתיתי תירס קלויים" של רמי לוי לא כשר לפסח: "גוף ההשגחה 'איגוד החרדים', החתום על המוצר לאוכלי קטניות מטעם החברה, אינו מוכר לייבוא מוצרים מחו"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 12:11 יג בניסן התשפג

רגע לפני החג: הרבנות הראשית הודיעה כי המוצר של רמי לוי לא כשר לפסח
רמי לוי , צילום: פלאש 90

רגע לפני חג הפסח, מנהל תחום פיקוח חוק איסור הונאה בכשרות, רפאל יוחאי, פרסם היום (ג') כי המוצר "קורנפלקס - פתיתי תירס" של חברת "רמי לוי" אינה כשרה לפסח. במכתב צוין כי גוף הכשרות "שארית ישראל", שמעניק כשרות לאורך כל השנה למוצר לא העניק כשרות לפסח בגלל שהוא מכיל קטניות, ואילו הגוף שהעניק כשרות לפסח, "איגוד החרדים", אינו מוכר על ידי הרבנות הראשית  לעניין יבוא מוצרים כשרים מחו"ל.

"הבקשה לאישור הוגשה רק לפני יומיים על אף שהיבואנים התבקשו להגיש בקשותיהם 14 ימים לפני החג"

במכתב ציין יוחאי כי "לאור פניות הציבור ביחס למוצר קורנפלקס - פתיתי תירס קלויים המיובא על ידי רשת רמי לוי ומיוצר על ידי היצרן אלטונסן תורכיה תוך הצגתו ככשר פרווה  בהשגחת בד"צ "שארית ישראלי לימות השנה וכשר לפסח לאוכלי קטניות בהשגחת "איגוד החרדים", אבקש להבהיר כי לאחר בדיקה במחלקת הייבוא, נמצא כי למרות שהמוצר כבר נמכר בסניפים לציבור, הבקשה לאישור המוצר לפסח לרבנות הראשית הוגשה לראשונה רק לפני יומיים על אף שהיבואנים התבקשו להגיש בקשותיהם לפסח לא יאוחר מ-14 ימים לפני החג על מנת שיהיה ניתן לטפל בהן מבעוד מועד".

צילום: ללא

עוד הוסיף וכתב כי "למרות האיחור ולפנים משורת הדין, פרטי הבקשה נבדקו ונמצא כי גוף הכשרות, "שארית ישראל" מציין באישור הכשרות ובדו"ח הייצור כי המוצר כשר לימות השנה בלבד הואיל ועל פי מדיניותם ההלכתית הם אינם מאשרים מוצרים לפסח על בסיס קטניות".

"גוף ההשגחה 'איגוד החרדים' אינו מוכר על הרבנות הראשית ישראל לייבוא מוצרים מחו"ל"

יוחאי ציין כי גוף ההשגחה שהעניק כשרות למוצר אינו מוכר על ידי הרבנות הראשית. "גוף ההשגחה "איגוד החרדים" נמצא בבעלות עובד חברת רמי לוי החתום על המוצר לאוכלי קטניות מטעם החברה, אינו מוכר על הרבנות הראשית ישראל לייבוא מוצרים מחו"ל. לא זו אף זו, על גבי אריזת המוצר מצויץ "באישור רבנות ירושלים" למרות שבבדיקה עימם הם איננו לוקחים אחריות על המוצר. לדברי נציג היבואן מדובר בטעות דפוס".

קורנפלקס

קורנפלקס צילום: shutterstock

בתוך כך, מנהל תחום פיקוח חוק איסור הונאה בכשרות הכריז כי המוצר אינו כשר לפסח. "המוצר אינו מסומן ככשר לפסח באופן בולט כפי שנדרש על פי החלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל, מה עוד שהמוצר דומה מאוד למוצרי קורנפלקס הנמכרים במהלך השנה כחמץ. נוכח כל הכשלים, הבקשה נדחתה ונכון להיום יש להשיב לכל פונה כי אין הכשר לפסח מטעם מחלקת היבוא".

בסיום המכתב, ציין יוחאי במכתבו כי "נציג היבואן הציג בפנינו מסמך מטעם בד"ץ 'שארית ישראל' המציין כי אינו מעניק הכשר לפסח לקורנפלקס הנ"ל בשל החשש לקטניות אך מסר כי לאלו האוכלים קטניות המוצר כשר לכתחילה".