נזק של מיליונים לרמי לוי: המתחם בצפון נשרף - חשד להצתה

בית אריזה בגליל העליון בבעלותו של איש העסקים הוצת ביום שישי, כאשר עשרים צוותי כיבוי עמלו על כיבוי השריפה. נבדק חשד להצתה מכוונת. רמי לוי: "לפני כשנה היו איומים על מנהל המתחם"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/04/23 09:57 יא בניסן התשפג

נזק של מיליונים לרמי לוי: המתחם בצפון נשרף - חשד להצתה
רמי לוי, נזק של מיליונים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נבדק חשד להצתה: במהלך יום שישי האחרון, עלה באש מתחם בית האריזה של איש העסקים רמי לוי בגליל העליון. המתחם, סמוך לרמות נפתלי, נשרף כליל ועשרים צוותי כיבוי אש עמלו על כיבוי השריפה. עתה נבדק החשד להצתה מכוונת של המתחם ובמשטרה אומרים: "נפתחה חקירה בחשד להצתה".

זירת השריפה צילום: דוברות כבאות והצלה

"יש שם נזק עצום, עשרות מיליוני שקלים"

לוי עצמו הגיב להצתה ואומר בראיון ל-ynet כי "יש שם נזק עצום, עשרות מיליוני שקלים. אני לא יודע מה קרה שם והמשטרה והשב"כ חוקרים". עוד אמר לוי כי ייתכן ומדובר בהצתה: "לפני כשנה היו איומים על מנהל המתחם, ביקשו ממנו שישלם להם או משהו כזה והוא התלונן במשטרה אבל מאז לא היה דבר. לא קיבלנו שום בקשה או דרישה כלשהי והמקום היה מוגן עם כל מה שצריך, בהתאם לדרישות הביטוח". לוי הוסיף כי "הכיוון המסתמן שמסרו לי במשטרה הוא הצתה". 

המבנה שנשרף

המבנה שנשרף צילום: דוברות כבאות והצלה

לאחר יותר מ-20 שעות השיגו הכבאים שליטה על שריפה

במערך הכבאות אמרו כי לאחר יותר מ-20 שעות השיגו הכבאים שליטה על שריפה, שפרצה בסמוך לשעה 22:45 ביום שישי. הצוותים מנעו את התפשטותה למחסנים סמוכים על ידי פעולות הגנה, ובכך מנעו נזק כבד הרבה יותר. מפקד תחנת גליל-גולן, טפסר משנה נתן בנשימול, הורה על הקמת צוות חקירה מיוחד של כבאות והצלה שיחקור את נסיבות פרוץ השריפה, יחד עם צוות של חוקרי משטרת המחוז הצפוני. גם בשעה זו פועלים במקום שני צוותי כיבוי בהשגחה ובפעולות כיבוי סופיות, וההערכה היא שיעברו שעות ארוכות עד לתום פעולות הכיבוי.

כוחות הכבאות במקום הדליקה

כוחות הכבאות במקום הדליקה צילום: דוברות כבאות והצלה

דוברות המשטרה מסרה על האירוע כי "עם קבלת הדיווח שוטרי המחוז הצפוני הגיעו למקום והחלו בסריקות ובאיסוף ממצאים מזירת האירוע. בתוך כך, נפתחה חקירה בחשד להצתה אשר נמצאת בשלב זה בראשיתה".