בגלל כתבה? בן גביר הזמין את כל הכתבים להרמת כוסית - חוץ מאחד

כמידי שנה, הזמין השר לביטחון לאומי את כתבי המשטרה להרמת כוסית ושיחת רקע לקראת החגים. העיתונאי ג'וש בריינר טען כי לא הוזמן לכנס בגלל כתבה שכתב על השר | בן גביר: "תם עידן הפוליטיקאי הימני הפרייאר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 12:46 כט באדר התשפג

בגלל כתבה? בן גביר הזמין את כל הכתבים להרמת כוסית - חוץ מאחד
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כל שנה לקראת חג הפסח וחודש הרמדאן, עורך השר לביטחון לאומי שיחת רקע והרמת כוסית עם עיתונאי המשטרה המסקרים את פעילות משרדו. כמו כל שנה, הזמין השנה השר בן גביר את הכתבים, אך עיתונאי "הארץ" ג'וש בריינר לא הוזמן לאירוע, לטענתו לאחר שכתב לאחרונה על השר ועול עוזרו חנמאל דורפמן. השר בן גביר הגיב: "ג'וש בריינר הוא לא עיתונאי, אלא מנהל נגד השר קמפיין על בסיס יום יומי"

העיתונאי חשף: "ונחשו את מי לא הזמין?"

בפוסט אהעלה בריינר עצמו לטוויטר הוא כתב מדוע לדעתו לא הוזמן להרמת הכוסית: "טוב חברים, בן גביר נעלב מהכתבות שלי. כל כך נעלבי, שעושה מחר הרמת כוסית ושיחת רקע עם כל כתבי המשטרה. ונחשו את מי לא הזמין?" כותב בריינר. בריינר מוסיף: "אז קודם כל, תודה. אין גאווה גדולה מזה שאתה מחרים אותי. שנית, תשמע, אתה השר לביטחון לאומי, מה יהיה כשתיעלב מחמאס? בכל מקרה, אעדכן אותך מחר מה קורה באיילון".

ג

ג'וש בריינר, מוחרם על ידי השר צילום: CC BY-SA 4.0 דוד שי

בתגובה לפוסט של בריינר, התייצבו יחד איתו מספר כתבי משטרה שהודיעו כי החרם לא מקובל עליהם וכי לא יגיעו להרמת הכוסית. בין הכתבים שהודיעו שלא יגיעו נמצאים כתב חדשות 13, יוסי אלי, כתב "|ישראל היום" איציק סבן, כתב "כאן חדשות" מוטי שטיינמץ, כתב "וואלה" שלומי הלר ועיתונאי "כיכר השבת" חיים גולדברג.

בן גביר אישר את הדברים: "מנהל נגד השר קמפיין על בסיס יום יומי"

השר בן גביר הגיב לדברים ובהודעה שנשלחה לכתבי המשטרה נכתב: "כתבי משטרה יקרים מעריכים אתכם אבל גם אתם חייבים להבין שתם עידן הפוליטיקאי הימני הפרייאר. אתם יודעים היטב, שג'וש בריינר הוא לא עיתונאי, אלא מנהל נגד השר קמפיין על בסיס יום יומי. מותר לו כמובן להיות איש שמאל קיצוני ולנהל נגד השר קמפיינים, אבל אי אפשר לקרוא לדבר הזה עיתונות".

בן גביר

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד נכתב: "שמחים מאוד לראות את האחווה ביניכם, אולי זו הזדמנות גם לאחוות נוספות, כמו שיח פתוח עם בריינר על אתיקה עיתונאית - תכלס הוא הורס לכם ופוגע באמינות. אגב, זו לא מסיבת עיתונאים או הצהרה לתקשורת שאליהן בריינר מוזמן תמיד, אבל זו כן הרמת כוסית אישית שלא חייבים להזמין אליה פעיל פוליטי שחוצה את כל גבולות האתיקה".

"לא אגיע גם כן להרמת הכוסית"

הכתב יוסי אלי כתב בטוויטר: "איתמר בן גביר קבע מחר הרמת כוסית עם כתבי המשטרה ושיחת רקע, הזמין כמעט את כולם. את בריינר שכותב נגד חנמאל דורפמן, ובן גביר עצמו הוא לא הזמין. מכיוון שאיני מקבל את האקטים הבריוניים האלו נגד עיתונאים, בטח ממשרד של שר ממשלה (בסוף הוא עובד ציבור) אני מעדכן שלא אגיע גם כן להרמת הכוסית".

יוסי אלי

יוסי אלי צילום: CC BY-SA 4.0 Yossieli39