סערה בכנסת: "לציבור הגברים המתפללים, אל תיכנסו לפה זה לא צנוע"

סוער בבית הכנסת של משכן הכנסת. אלמונית תלתה שלט בכניסה לעזרת הנשים לאחר שהפך לאיזור מעבר של הגברים במשכן: "תשאירו את הפלקט הזה עד שהדברים יופנמו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 22:42 כח באדר התשפג

סערה בכנסת: "לציבור הגברים המתפללים, אל תיכנסו לפה זה לא צנוע"
הכנסת, סערה בעזרת הנשים, צילום: Hadas Parush/Flash90

דורשות את עזרת נשים: בהרבה בתי כנסת, מגיעים למצב בו הגברים מצליחים להשתלט גם על עזרת הנשים, דבר דומה מתרחש כנראה גם בכנסת, אחרת אין איך להסביר את השלט שנתלה שם לאחרונה. על קיר עזרת הנשים בבית הכנסת של המשכן הלאומי נתלה לאחרונה שלט ועליו כתוב: "לציבור הגברים המתפללים".

השלט שנתלה בבית הכנסת:

השלט שנכתב בפתח עזרת הנשים

השלט שנכתב בפתח עזרת הנשים צילום: עמיאל ירחי

ארבעת הדרישות של הנשים

בהמשך השלט, דורשות התולות לקבל בחזרה את עזרת הנשים כפי שיועדה במקור: "זו עזרת נשים" הן כותבות בפתיחה ומוסיפות 4 דרישות: 1. "אל תכנסו לפה לשים מעילים, חפצים, זה לא מחסן". 2. "אל תיכנסו לפה להתפלל כי זה לא צנוע". 3. "תכבדו את המקום הקטן שהקצו עבורנו. והדרישה האחרונה: 4. "אל תעברו מהדלת שלנו לעזרה שלכם". את המכתב הן מסיימות: "תודה נשות ישראל".

עזרת נשים. צריכה להישאר של הנשים

עזרת נשים. צריכה להישאר של הנשים צילום: Nati Shohat/Flash90.

"תשמרו את הפלקט הזה עד שהדברים יופנמו"

הנשים שתלו את השלט לקחו ככל הנראה כי ייקח לדרישות זמן לחלחל לראשם של הגברים במשכן, לכן הם הוסיפו בצד השלט את הכיתוב: "תשמרו את הפלקט הזה עד שהדברים יופנמו, לא להוריד בבקשה, תודה" כתבו. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן