היועמ"שית לבג"צ: בן גביר חצה את הגבול

היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, הגישה לבג"צ את תשובתה על הטענות למעורבותו של השר בן גביר, בהנחיות של המשטרה בהפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט: "עליו להימנע ממתן הנחיות אופרטיביות למשטרה באופן ישיר או עקיף"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/03/23 08:08 כג באדר התשפג

היועמ"שית לבג"צ: בן גביר חצה את הגבול
השר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה אמש (ד') לבג"צ את תשובתה על הטענות למעורבותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בהנחיות של המשטרה בהפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט.

היועמ"שית, מסרבת לבקת בן גביר לייצוג עצמי

היועמ"שית, מסרבת לבקת בן גביר לייצוג עצמי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"קיים חשש ממשי כי התנהלותו של השר לביטחון לאומי חצתה את קו הגבול"

בתשובתה, ציינה בהרב-מיארה כי בן גביר חצה את הגבול במעורבות שלו בהנחיות המשטרה. "קיים חשש ממשי כי התנהלותו של השר לביטחון לאומי חצתה את קו הגבול. היה בה כדי להתערב או להוות ניסיון התערבות בשיקול הדעת המקצועי והעצמאי הנתון לדרג הפיקודי במשטרת ישראל בשטח, וזאת גם בזמן אמת ביחס לאירועים פרטניים שעניינם במחאות המתקיימות נגד השלטון בימים אלה".

בן גביר והמפכ"ל, לא היה מרוצה

בן גביר והמפכ"ל, לא היה מרוצה צילום: Flash90

"עליו להימנע ממתן הנחיות אופרטיביות למשטרה באופן ישיר או עקיף"

עוד הוסיפה וציינה כי על בן גביר להימנע לתת הנחיות למשטרה. "עליו להימנע ממתן הנחיות אופרטיביות למשטרה, באופן ישיר או באופן עקיף, גם כאשר הן ניתנות בלבוש של הוראות מדיניות לכאורה. עוד הודגש, כי לשוטרים ולמפקדי המשטרה בשטח נתון שיקול דעת עצמאי ומקצועי לשם מילוי תפקידם מכוח סמכויותיהם על-פי דין". 

יום קשה של הפגנות

יום קשה של הפגנות צילום: Erik Marmor/Flash90

בעקבות הטענות נגדו, השר בן גביר הגיב ואמר כי  "המבקשים זועקים אנרכיה, המבקשים זועקים חסימת כבישים, המבקשים רוצים כאוס, והם גם רוצים שר לביטחון לאומי שישמש כעציץ ולא יאמר את דברו ולא יגן על שלטון החוק - אין אלה בקשות, כי עם מניפסט פוליטי"