בן גביר פנה לבג"צ נגד החלטת היועמ"שית: "אינה חוקתית, סבירה ומידתית"

השר לביטחון לאומי מגיב למכתב היועמ"שית שאסר עליו לייצג את עצמו בבג"צ. בן גביר פונה ישירות לשופטים ודורש את הייצוג העצמי: "היועמ"שית פרסמה את הודעתה להשהיית מינוי ניצב עמיחי אשד לתפקיד ראש ביה"ס להדרכה ללא שביקשה לשוחח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 13:23 כ באדר התשפג

בן גביר פנה לבג"צ נגד החלטת היועמ"שית: "אינה חוקתית, סבירה ומידתית"
בן גביר, פונה ישירות לבג"צ, צילום: Flash90

פונה ישירות לבג"צ: לאחר שהבוקר (ב') סירבה היועמ"שית לדרישתו של השר בן גביר לייצוג עצמי בבג"צ בעתירה שהוגשה נגד המינויים במשטרה, פונה השר ישירות לבג"צ בבקשה שיאשרו את ייצוגו העצמי בדיון. במכתב ששלוח בן גביר הוא כותב כי "בנסיבות אלו, מבקש הח"מ מבית המשפט הנכבד, לאפשר לח"מ לייצג עצמו או לחילופין לשכור עו"ד".

במכתב תוקף בן גביר את התנהלות היועמ"שית ומכנה אותה "בלתי חוקתית". בן גביר מסביר כי היועמ"שית פרסמה את הודעתה להשהיית מינוי ניצב עמיחי אשד לתפקיד ראש ביה"ס להדרכה, ללא שביקשה לשוחח איתו ורק אחרי פניית יועצו של השר, היועמ"שית הסכימה לפגישה ולמרות זאת פרסמה את החלטתה עוד לפני ביצוע השיחה.

"אין זה ראוי כי המשיבה תקבל החלטה כל כך חריגה"

השר כותב על מכתבה: "מכתב זה, הגיע לח"מ דרך התקשורת בעודו יושב עם המפכ"ל, ניצב קובי שבתאי, ודן איתו על המשך סבב המינויים במשטרה. חמור מכך, טרם החלטתה, המשיבה לא מצאה לנכון לשוחח עם הח"מ, שלא לומר להיפגש עמו ולדון איתו על פרטי האירוע". עוד מוסיף בן גביר וכותב: "התנהלות זו אינה חוקתית, אינה סבירה, אינה מידתית ואינה הגונה. אין זה ראוי כי המשיבה תקבל החלטה כל כך חריגה וחריפה בחומרתה מבלי לשוחח עם הח"מ".

היועמ"שית

היועמ"שית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"היועמש"ית היא היא הפרשנית המוסמכת של הדין"

היועצת כתבה במכתבה כי היא מסרבת לייצוגו העצמי של בן גביר: "תפקידי היועצת המשפטית לממשלה הם לסייע לממשלה לקדם את מדיניותה". היועמש"ית מוסיפה וכותבת: "היועמש"ית היא היא הפרשנית המוסמכת של הדין עבור הממשלה, חוות דעתה מחייבת ומשקפת את הדין הקיים, כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת" קובעת היועמ"שית. בהרב מיארה מסיימת ודוחה את דרישתו של בן גביר: "לאור האמור, לא ניתן לבחון את בקשתך הכללית לקבלת ייצוג נפרד בכלל העתירות המופנות נגדך או נגד משרדך".