בן גביר והליכוד הגיעו לפשרה: זה מה שיקרה עם חוק החסינות

היועצת המשפטית התנגדה לחוק החסינות, בליכוד רצו לדחות את הדיון עליו בחודש - אבל השר לביטחון לאומי התעקש והוא נדחה רק בשבוע | בן גביר תקף את בהרב-מיארה: "התנגדותה לא תרפה את ידנו בדרך לחקיקת החוק הזה שהוא חובה מוסרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 12:58 יט באדר התשפג

בן גביר והליכוד הגיעו לפשרה: זה מה שיקרה עם חוק החסינות
בן גביר, תוקף את הקצינים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

השר בן גביר סיכם עם הליכוד: דחייה של שבוע בלבד של חוק החסינות. לאחר חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, סוכם בין הליכוד לעוצמה יהודית על דחייה של שבוע בלבד של חוק החסינות לחיילים ושוטרים, כאשר החוק יובא להצבעה בוועדת שרים בשבוע הבא.

מומחה למשפט בינלאומי יתן את חוות דעתו על החוק

על פי הסיכום, החוק נדחה בשבוע במטרה לבצע בו כמה שינויים ובנוסף, מתכוונים בממשלה להביא מומחה למשפט בינלאומי כדי שיתן את חוות דעתו על החוק. נזכיר כי הבוקר (א') פורסמה חוות הדעת של היועמ"Aית בה נכתב כי "החסינות כפי שמוצעת משנה באופן מהותי את נקודת האיזון, ומביאה בכך לפגיעה בזכויות האדם ובאינטרסים חיוניים אחרי. הצעת חוק זו אינה הכלי המתאים לשמירה על אינטרסים חשובים אלו, והיא סוטה מהעמדה של ממשלת ישראל".

בן גביר תקף אותה וכתב בתגובה לדבריה כי "היועמ"שית מתנגדת אוטומטית לחוק חסינות לחיילים, וכרגיל אצלה - אנחנו מקבלים את חוות דעתה בתקשורת. זו עוד יוזמה שבעד חיילי צה"ל ונגד אויבנו, שבלשכת היועמ"שית מתנגדים אליה".

בן גביר נגד היועמ"שית

הוא כתב עוד: "לגופו של עניין, ובניגוד למשתמע מחוות דעתה, החוק אינו מגן על פשעי מלחמה ועל עבירות שנעשו במזיד. קיימים משפטנים רבים הסוברים הפוך ממנה. אגב, בחוק האזרחי קיים חוק חסינות לחיילים ושוטרים ואין שום סיבה לא לאפשר אותו גם בחוק הפלילי". בן גביר סיים: "התנגדותה לא תרפה את ידנו בדרך לחקיקת החוק הזה, שהוא חובה מוסרית לחיילים שלנו, אותם אנו שולחים לשדה הקרב להילחם עבורנו ולשמור על חיי כולנו".