אחרי פגישה עם בן גביר - נתניהו מוציא הודעת גיבוי לשוטרים

ראש הממשלה גיבה את שוטרים הפועלים לפיזור המפגינים שחסמו כבישים בתל אביב לאחר שנפגש עם השר לביטחון לאומי: "זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 13:38 ח באדר התשפג

אחרי פגישה עם בן גביר - נתניהו מוציא הודעת גיבוי לשוטרים
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט מתקיימות היום (ד') ברחבי הארץ תחת הכותרת: "יום השיבוש הלאומי", בעקבות אישור הצעות החוק בעניין צמצום הביקורת שיפוטית של בית המשפט העליון על החקיקה וחוק פסקת ההתגברות בועדת חוקה לקראת קריאה ראשונה. בתוך כך, התפתחו עימותים אלימים בדרך השלום, לאחר שהמשטרה משתמשת באמצעים לפיזור הפגנות נגד המפגינים.

אחרי פגישה עם בן גביר - נתניהו מוציא הודעת גיבוי לשוטרים

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו נפגש עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר וגיבה את השוטרים הפועלים לפיזור המפגינים. "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ"ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל", אמר נתניהו.

צילום: Erik Marmor/Flash90

בן גביר: "חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא"

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס לעימותים ואמר כי "מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון. לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה".

עוד הוסיף ואמר כי "אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא".

העימותים בתל אביב: