טרגדיה בהר ברכה: הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד נרצחו בפיגוע בחווארה

האחים הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד, תושבי היישוב הר ברכה, הם שני הנרצחים בפיגוע הירי הקטלני בחווארה | כוחות הביטחון במצוד אחר המחבלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 16:27 ה באדר התשפג

טרגדיה בהר ברכה: הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד נרצחו בפיגוע בחווארה
צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מתקפת טרור בלב השומרון: פיגוע רצחני שאירע היום (א') בשעות הצהריים גבה את חייהם של שני צעירים. מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון וירה לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כתוצאה מהירי נרצחו שני אזרחים ישראלים, הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה שבשומרון. כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים.

בהודעה שנשלח לתושבי הר ברכה, נכתב כי "בצער רב וביגון קודר אנו מעדכנים על הרצחם של תושבינו היקרים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי"ד. צוותי החירום של היישוב והמועצה נמצאים ביישוב ובבית החולים ומסייעים למשפחה. על פרטי הלוויות תצא הודעה בהמשך, אנו מחבקים את המשפחה ומלווים אותה ככל שיידרש".

חמאס לקח אחריות על הפיגוע: "תגובה טבעית על הפשעים של ישראל"

ארגון הטרור חמאס, לקח אחריות על הפיגוע. דובר חמאס חאזם קאסם בירך על הפיגוע ואמר כי "הפעולה בחווארה היא תגובה טבעית על הפשעים של ישראל, שהאחרון שבהם היה הטבח בשכם. ההתנגדות בגדה תישאר נוכחת ותפעל להסלמה, ושום תכנית או פסגה לא יוכלו לעצור אותה".

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ראש מועצת בית אל: "ראיתי את הירי מאחוריי" 

ראש מועצת בית אל, שי אלון, נכח באיזור הפיגוע ואמר: "הירי התרחש ממש מאחוריי. זה היה נראה נורא - הירי היה מטווח אפס. אתה מוקף מימין ומשמאל, אין אפשרות לצאת. לא ייתכן שמחבלים יכולים להחזיק נשק בכזו קלות ולירות בחופשיות מטווח אפס לאור יום. הפיגוע הנורא הזה מראה שוב כי יש חוסר משילות מוחלט ביהודה ושומרון והאיום על התושבים היהודים באזור הוא ממשי יותר מאי פעם. צריך להכניע את הטרור אחת ולתמיד, לצאת למלחמת חורמה כנגד מבקשי רעתנו ולהחזיר את הביטחון לתושבים כמו שהובטח לנו".

תיעוד מזירת הפיגוע: