חמאס לקח אחריות על הפיגוע: "תגובה טבעית על הפשעים של ישראל"

ארגון הטרור לקח אחריות על הפיגוע בצומת חווארה בו נהרגו שני אזרחים ישראלים: "ההתנגדות בגדה תישאר נוכחת ותפעל להסלמה, ושום תכנית או פסגה לא יוכלו לעצור אותה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/02/23 14:54 ה באדר התשפג

חמאס לקח אחריות על הפיגוע: "תגובה טבעית על הפשעים של ישראל"
צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מתקפת טרור בלב השומרון: פיגוע רצחני שאירע היום (א') בשעות הצהריים גבה את חייהם של שני צעירים. מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון וירה לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כתוצאה מהירי נרצחו שני אזרחים ישראלים כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים. 

ארגון הטרור חמאס, לקח אחריות על הפיגוע. דובר חמאס חאזם קאסם בירך על הפיגוע ואמר כי "הפעולה בחווארה היא תגובה טבעית על הפשעים של ישראל, שהאחרון שבהם היה הטבח בשכם. ההתנגדות בגדה תישאר נוכחת ותפעל להסלמה, ושום תכנית או פסגה לא יוכלו לעצור אותה".

פיגוע בחווארה, שני נרצחים

פיגוע בחווארה, שני נרצחים צילום: דוברות מד"א

ראש מועצת בית אל: "ראיתי את הירי מאחוריי" 

ראש מועצת בית אל, שי אלון, נכח באיזור הפיגוע ואמר: "הירי התרחש ממש מאחוריי. זה היה נראה נורא - הירי היה מטווח אפס. אתה מוקף מימין ומשמאל, אין אפשרות לצאת. לא ייתכן שמחבלים יכולים להחזיק נשק בכזו קלות ולירות בחופשיות מטווח אפס לאור יום. הפיגוע הנורא הזה מראה שוב כי יש חוסר משילות מוחלט ביהודה ושומרון והאיום על התושבים היהודים באזור הוא ממשי יותר מאי פעם. צריך להכניע את הטרור אחת ולתמיד, לצאת למלחמת חורמה כנגד מבקשי רעתנו ולהחזיר את הביטחון לתושבים כמו שהובטח לנו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר כי "מדובר  לצערנו, באירוע קשה מאוד, הממשלה חייבת לשנות את הפרדיגמה ולעבור ממגננה להתקפה, לא יכול להיות שבצהרי היום מרשים לעצמם מחבלים לירות באזרחים תמימים, עזות המצח של הטרור מוכיחה שאין הרתעה", לדבריו: "יש לשנות את הוראות הפתיחה באש, להחזיר את המחסומים, ולפגוע באופן יזום בתשתית הטרור של הרשות הפלשתינית. עם ישראל ותושבי השומרון חזקים, לא נשבר אל מול הטרור הרצחני של הרשות הפלשתינית".