במהלך השבת: ירי לעבר בית הכנסת ביישוב חוות יאיר

מחבל ירה פלשתיני 6 כדורים לעבר הישוב חוות יאיר, כאשר הירי נעשה ממבנים פלשתינים לא חוקיים שהמנהל האזרחי מתמהמה בהריסתם | יוסי דגן: "דורש להרוס את קיני הטרור באופן מיידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/23 21:20 ד באדר התשפג

במהלך השבת: ירי לעבר בית הכנסת ביישוב חוות יאיר
בית הכנסת בחוות יאיר, צילום: בן ברוך, ויקיפדיה - CC BY-SA 4.0

מחבל פלשתיני ירה בשעה 7:30 הבוקר לכיוון בית הכנסת בישוב חוות יאיר. אין נפגעים ולא נגרם נזק. הירי בוצע ממבנים לא חוקיים שנבנו סמוך לכפר קרוות בני חסן והמנהל האזרחי מתעכב בהריסתם בשל חוסר יכולת לגייס כוחות צבא לשם ההריסה. התושבים הזעיקו את הצבא, שזיהה את הירי ולכד את המחבל.

רצף אירועים מטריד

בדיווח של דובר צה"ל נכתב: "מוקדם יותר היום התקבל דיווח על ירי לעבר חוות יאיר שבמרחב חטיבת אפרים. לוחמי צה"ל סרקו במרחב ומצאו שישה תרמילים. בהמשך, כוחות צה"ל ושב"כ עצרו את החשוד בביצוע הירי ואיתרו את הנשק ששימש אותו בביתו בכפר קרוואת בני חסן שבגזרת החטיבה".

אירוע זה מצטרף לחדירת מחבלים לחווה החקלאית הצמודה לישוב לפני שבועיים בשישי בבוקר, מחבלים נכנסו לאחד הבתים בו שהתה אשה לבדה עם תינוק. האשה נלחמה ב 3 המחבלים שנכנסו, עד שהגיע למקום הסייר והניס אותם, המשטרה עצרה את אחד התוקפים.

"לא יעלה על הדעת שאנשים נשים וטף יחיו תחת מטווח ואיום תמידי על חייהם"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דורש להרוס באופן מיידי את המבנים הלא חוקיים מהם בוצע הירי: "בנייה בלתי חוקית של הרשות הפלשתינית הפכה לקיני טרור המסכנים את הישוב חוות יאיר, ההפקרות שבחוסר האכיפה והבניה הלא חוקית הפרועה, בשטחי C מולידה קני טרור שמסכנים את התושבים. אני דורש מהממשלה להורות להרוס מיידית את הבניה הבלתי חוקית הערבית באיזור, ולעצור את הטרור המתגבר. אנחנו יהודים מאמינים. ההתיישבות בשומרון חזקה ותתגבר, אני דורש ממשרד הבטחון, המנהל האזרחי וכלל רשויות האכיפה להרוס את המבנים באופן מיידי". 

יו"ר הישוב חוות יאיר עמיחי איתם: "לא יעלה על הדעת שאנשים נשים וטף יחיו תחת מטווח ואיום תמידי על חייהם. אנחנו מצפים מהצבא להגביר נוכחות ברכס שמול היישוב על מנת למנוע ממחבלים לבצע פיגועים ובנוסף למנוע בנייה בלתי חוקית של ערבים באזור דבר היכול לסכן יותר את תושבי היישוב".