ראש מועצת בית אל: "ראיתי את הירי מאחוריי" | כל התגובות לפיגוע בחווארה

אחרי הפיגוע הקשה בחווארה בו נרצחו שני ישראלים, המערכת הפוליטית מגיבה: "לא ייתכן שמחבלים יכולים להחזיק נשק בכזו קלות ולירות בחופשיות מטווח אפס לאור יום. הפיגוע הנורא הזה מראה שוב כי יש חוסר משילות מוחלט ביהודה ושומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 14:51 ה באדר התשפג

ראש מועצת בית אל: "ראיתי את הירי מאחוריי" | כל התגובות לפיגוע בחווארה
צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

היום (א') בשעת הצהריים התקבל דיווח על אירוע ירי בצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון. על פי הדיווח בשעה 13:41 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על 2 פצועים  בכביש 60 סמוך לחווארה. כתוצאה מהפיגוע נהרגו שני צעירים יהודים ומצוד מתנהל אחר המחבלים. במערכת הפוליטית הגיבו לפיגוע הקשה.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב ואמר כי "בשורות קשות. שני נרצחים בעוד פיגוע טרור. אני שולח ניחומים למשפחות הנרצחים. הטרור לא ינצח אותנו. צריך לפעול נגדו ביד קשה. סומך על כוחות הבטחון שישיגו את המרצחים ושולחיהם".

סמוטריץ': "קורא לראש הממשלה להחזיר את המשלחת הישראלית מעקבה לאלתר"

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, סמוטריץ' הגיב ואמר כי "הלב נקרע מצער על הרצח האכזרי של האחים הלל ויגל יניב הי"ד מהישוב הר ברכה בפיגוע הטרור בחווארה. אני עצמי עברתי שם דקות ספורות לפני הפיגוע, וכל יום עוברים שם אלפים רבים של יהודים בדרכים. כל יהודי הוא מטרה עבור אותם מחבלים צמאי דם".

עוד הוסיף ואמר כי "אני קורא לראש הממשלה להחזיר את המשלחת הישראלית מעקבה לאלתר.  'רגיעה' תושג רק כאשר צה"ל יכה בערי הטרור ומחולליו ללא רחם, בטנקים ובמסוקים, באופן שישדר שבעל הבית השתגע ויוציא להם את החשק לפגוע בנו. נדרוש כינוס מיידי של הקבינט לקבלת החלטות".

"האיום על התושבים היהודים באזור הוא ממשי יותר מאי פעם"

ראש מועצת בית אל, שי אלון, נכח באיזור הפיגוע ואמר: "הירי התרחש ממש מאחוריי. זה היה נראה נורא - הירי היה מטווח אפס. אתה מוקף מימין ומשמאל, אין אפשרות לצאת. לא ייתכן שמחבלים יכולים להחזיק נשק בכזו קלות ולירות בחופשיות מטווח אפס לאור יום. הפיגוע הנורא הזה מראה שוב כי יש חוסר משילות מוחלט ביהודה ושומרון והאיום על התושבים היהודים באזור הוא ממשי יותר מאי פעם. צריך להכניע את הטרור אחת ולתמיד, לצאת למלחמת חורמה כנגד מבקשי רעתנו ולהחזיר את הביטחון לתושבים כמו שהובטח לנו".

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"בזמן שבירדן מתקיימת פסגה כדי למנוע הידרדרות והסלמה בשטח, מחבל נתעב מבצע פיגוע ירי רצחני"

השר ישראל כ"ץ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני כתב: "בזמן שבירדן מתקיימת פסגה כדי למנוע הידרדרות והסלמה בשטח, מחבל נתעב מבצע פיגוע ירי רצחני שגודע את חייהם של שני אזרחים ישראלים שנסעו ברכבם. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים כעת בשטח במטרה לשים ידם על המחבל".

גם השרה אורית סטרוק התייחסה בתגובה לספגה בירדן וכתבה כי על הממשלה להחזיר נציגיה ולראות ברשות הפלשתינית בעיה ולא פתרון. "הפיגוע בחווארה מחייב החזרה מיידית של המשלחת הישראלית מ"פסגת" עקבה. אין מקום למפגש-פסגה עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים, 30 שנה אחרי הסכם אוסלו האומלל, מן הראוי שנבין שהרש"פ היא הבעיה ולא הפתרון. את ההיערכות לרמדאן נבצע בעצמנו, ללא "הסתייעות" במי שקמים עלינו לכלותנו. תנחומי למשפחות!".

"לא נשבר אל מול הטרור הרצחני של הרשות הפלשתינית"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר כי "מדובר  לצערנו, באירוע קשה מאוד, הממשלה חייבת לשנות את הפרדיגמה ולעבור ממגננה להתקפה, לא יכול להיות שבצהרי היום מרשים לעצמם מחבלים לירות באזרחים תמימים, עזות המצח של הטרור מוכיחה שאין הרתעה", לדבריו: "יש לשנות את הוראות הפתיחה באש, להחזיר את המחסומים, ולפגוע באופן יזום בתשתית הטרור של הרשות הפלסטינית. עם ישראל ותושבי השומרון חזקים, לא נשבר אל מול הטרור הרצחני של הרשות הפלשתינית".

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד כתב: "משתתף בצערן של משפחות הנרצחים בפיגוע המתועב בחאוורה שליד שכם. מחזק את כוחות הבטחון ומאמין שבקרוב ישימו את ידיהם על הרוצחים הנתעבים".