הנשיא הרצוג לחברי הקואליציה: "תוכיחו נדיבות מנצחים"

נשיא המדינה הגיב לאישור הסעיפים הראשונים של הרפורמה במערכת המשפט וקרא שוב לשני הצדדים להגיע להידברות: "רוב העם רוצה פתרון ומתווה מוסכם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 21/02/23 10:18 ל בשבט התשפג

הנשיא הרצוג לחברי הקואליציה: "תוכיחו נדיבות מנצחים"
הנשיא הרצוג, צילום: חיים צח, לע"מ

מליאת הכנסת העבירה במהלך הלילה  בקריאה ראשונה את הסעיפים הראשונים של הרפורמה במערכת המשפט, שינויי הרכב הוועדה למינוי שופטים ושלילת היכולת של בג"ץ לפסול חוקי יסוד. 63 חברי כנסת תמכו בעוד 47 התנגדו. נשיא המדינה, יצחק הרצוג הגיב היום (ג') בוועידת האנשים של המדינה של ynet ו-"ידיעות אחרונות" לראשונה על המהלך וקרא שוב לשני הצדדים להגיע להידברות.

"זה בוקר קשה, אני חייב לומר שזה בוקר מאוד מאוד קשה כי יש איזה תחושה של עצב. הרבה מאוד אזרחים מכל רחבי החברה הישראלית, הרבה מאוד אנשים שהצביעו בעד הקואליציה הזו, והרבה מאוד אזרחים חרדים לאחדות העם", פתח הרצוג את דבריו.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"רוב העם רוצה פתרון ומתווה מוסכם"

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ כדי שלאחר ההצבעה הזו אפשר יהיה להמשיך ולנהל הידברות, כדי להגיע למתווה מוסכם שיוציא אותנו מהתקופה הקשה הזאת, לתקופה של בעצם רפורמה חוקתית מוסכמת. אפשר לפתור את המחלוקת. רוב העם רוצה פתרון, רוב העם רוצה מתווה מוסכם".

בסיום דבריו, פנה הרצוג לחברי הקואליציה ואמר כי "יש אחריות עודפת על מי שמביא את החקיקה. היה נכון וראוי שתמצא את הדרך להושיט יד בצורה כזאת שתאפשר תחושת אמון בתהליך, בתהליך ההידברות. תוכיחו נדיבות מנצחים, תמצאו את הדרך להביא את האופוזיציה להידברות".