הנשיא הרצוג אחרי שיחות הגישור: "אפשר לייצר הסכמות תוך כמה ימים"

נשיא המדינה נאם באירוע של מיזם 929 והתייחס לרפורמה המשפטית שתעלה מחר להצבעה: "בשבוע האחרון השקעתי את כל כולי בפגישות ומגעים עם כלל צידי המפה וגורמי ההשפעה. אני קובע: אנחנו יכולים להגיע להסכמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 18:19 כח בשבט התשפג

הנשיא הרצוג אחרי שיחות הגישור: "אפשר לייצר הסכמות תוך כמה ימים"
הנשיא הרצוג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרפורמה במערכת המשפט תעלה מחר (ב') להצבעה בקריאה ראשונה, ולאחר נאומו של נשיא המדינה בו הוא קרא להידברות - היום (ב') הוא ממשיך בקריאות ברוח זו. בין היתר הוא מדגיש כי "מתוקף ניסיוני ותפקידי אני קובע חד משמעית: אנחנו יכולים להגיע להסכמה".

"מכל השיחות עולה: על בסיס העקרונות שהצעתי בשבוע שעבר ניתן לייצר הסכמות תוך פרק זמן קצר"

יצחק הרצוג השתתף בחוג התנ"ך של מיזם 929, שם שיתף בעשייה שלו מאחורי הקלעים בכדי להגיע לפשרה: "בשבוע האחרון השקעתי את כל כולי בפגישות ומגעים עם כלל צידי המפה וגורמי ההשפעה, במחלוקת הניצבת בפנינו, כולל מנהיגים מהקואליציה ומהאופוזיציה, במטרה לעשות הכול ולהגיע להידברות ולהסכמות".

"מכל השיחות עולה", אבחן הרצוג, "כי על בסיס העקרונות שהצעתי בשבוע שעבר ניתן לייצר הסכמות תוך פרק זמן קצר יחסית. אפילו מספר ימים. לא שנים וגם לא חודשים. אני קובע חד משמעית, מתוקף ניסיוני ותפקידי: אנחנו יכולים להגיע להסכמה".

"אסור לנו לוותר על ה-יחד הישראלי"

"כולנו שומעים את הקולות מהשטח, מהציבור, קולות שצמאים להידברות, קולות שצמאים לאחריות, קולות שצמאים להושטת יד. אסור לנו לוותר על ה-יחד הישראלי; אסור לנו לוותר על המדינה היהודית והדמוקרטית", הוסיף.

עוד אמר הרצוג כי הוא מודאג מהמתרחש בחברה הישראלית. "בין שנת ה-75 לעצמאות ישראל, לשנת ה-80, שנת הגבורות, אנו עומדים בפני שעת מבחן גורלית. אני רואה לנגד עיניי את השסעים והקרעים שבתוכנו, שהולכים ונעשים יותר ויותר עמוקים וכואבים בעת הזאת, ולא יכול שלא להרהר בכובד ראש, על כך שפעמיים בהיסטוריה - קמה מדינה יהודית בארץ ישראל, ופעמיים היא קרסה לפני שהגיעה לשנת השמונים שלה".