נתניהו קרא להידברות ותקף את המפגינים: "רומסים את הדמוקרטיה"

ראש הממשלה התייחס בישיבת הסיעה לאלימות מול ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב: "נפלתם על הראש?"| על הרפורמה המשפטית אמר נתניהו כי מקווה שמחר תהיה הידברות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/23 15:59 כט בשבט התשפג

נתניהו קרא להידברות ותקף את המפגינים: "רומסים את הדמוקרטיה"
נתניהו בישיבת הסיעה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

זמן קצר לפני תחילת ההצבעות בכנסת על סעיפיה הראשונים של הרפורמה המשפטית, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא היום (ב') דברים בפתח ישיבת סיעת הליכוד. בדבריו התייחס למפגינים שמנעו מטלי גוטליב לצאת מהבית, ולרצונו לקדם הידברות סביב הרפורמה המשפטית. 

נתניהו: מנהיגי המחאה רומסים את הדמוקרטיה

"בדמוקרטיה העם מצביע בבחירות, ונציגי העם מצביעים כאן בכנסת. לצערי מנהיגי המחאה רומסים את הדמוקרטיה", פתח נתניהו את דבריו בישיבת הסיעה, והוסיף כי "הם לא מקבלים את הכרעת הרוב, הם לא מגנים קריאות לרצח של רה"מ, ובני משפחתו, הם לא מגנים קריאות לפגוע בחברי כנסת. הם חוסמים צירים וקוראים למרי אזרחי, הם קוראים בלי בושה למלחמת אחים ודם ברחובות. הם מאיימים בבריונות נגד ח"כים".

טלי גוטליב, חסמו את יציאתה מהבית

טלי גוטליב, חסמו את יציאתה מהבית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלה הבריונים שמטיפים לנו מוסר?! נפלתם על הראש?

ראש הממשלה התייחס למפגינים שחסמו היום את ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב: "חשבנו שראינו הכל והיום בבוקר הם הגיעו לשפל חדש: הם ניסו הבוקר למנוע בכוח מח"כים לצאת מביתם ולהגיע לכנסת כדי לממש את הזכות היסודית ביותר להצביע".

נתניהו התקומם: "אלה הבריונים שמטיפים לנו מוסר?! מדברים מעל ראשנו גבוהה-גבוהה על ערכים, על זכויות המיעוט והפרט, בשעה שהם רומסים עד עפר את זכויותיה של ילדה עם צרכים מיוחדים וזכויותיה של נציגת ציבור". ראש הממשלה הוסיף, "אני מודה לאלה באופוזיציה שגינו את הדבר הנורא הזה, ולאלה שלא גינו - תתביישו לכם. נפלתם על הראש? מה קורה לכם? אין לכם גבולות? איבדתם את זה?".

ההפגנה בירושלים, נגד הרפורמה

ההפגנה בירושלים, נגד הרפורמה צילום: Shir Torem/Flash90

"תפסיקו עם הבריונות, ותתחילו עם ההידברות"

נוסף לכך התייחס נתניהו לדברי יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שהאשים את הממשלה בכך שלא מאפשרת הידברות: "בשעה שציבור גדול קורא להידבר, יש מי שלא נותן לדבר. שמעתם? 'צריך להידבר אבל אסור לדבר'", לדבריו, "אומרים לי: זה לא רק שאתה לא יכול לעסוק ברפורמה, אתה לא יכול אפילו לדבר על הרפורמה 'אתם אמנם מייצג אותם, אבל אסור לך לדבר בשמם'. איך אני אמור לייצג אותם, בטלפתיה?" זעם נתניהו.

"א-גרויסע דמוקרטיה! אז אני אומר: מספיק עם תיאטרון האבסורד הזה. מספיק עם הדיבורים על סרבנות, ומספיק עם הסרבנות להידבר", נתניהו פנה לראשי האופוזיציה בקריאה להידברות, "תפסיקו עם הבריונות, ותתחילו עם ההידברות. יש די והותר זמן להידבר ויש כאן נכונות אמיתית לדבר. יש די והותר זמן לנסות לצמצם פערים. ".

בסיכום דבריו אמר ראש הממשלה כי "אז היום יש הצבעות, ומחר אני מקווה שתיפתח הדרך להידברות", והוסיף כי יש לא מעט נציגים בכירים באופוזיציה שמסכימים להידבר, אולם לטענתו, "הם מפחדים מהבריונים במחנה שלהם. אני מקווה שהם יתגברו על זה ויגלו את המנהיגות והאחריות שנדרשות בזמן הזה".