"נעלה שלב במאבק": אלפים בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית מול הכנסת

לקראת תחילת ההצבעות בכנסת על הרפורמה במערכת המשפט, במשטרה מעריכים כי כרגע נמצאים ליד הכנסת כ-30 אלף איש ורבים עוד בדרכם לכנסת | עימותים בין מפגינים לנהגים בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/23 14:19 כט בשבט התשפג

"נעלה שלב במאבק": אלפים בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית מול הכנסת
ההפגנה מול הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההפגנה יוצאת לדרך: לאחר שלל מחאות ברחבי הארץ הבוקר (ב'), אלפי אנשים עושים בשעה זו את דרכם לעבר רחבת ההפגנה מול הכנסת. בעוד מספר שעות, יצביעו חברי הכנסת על  הסעיפים הראשונים ברפורמה במערכת המשפט בקריאה ראשונה. בהודעה שפרסמו מארגני המחאה הם אומרים: "חברי הכנסת צריכים להבין: ההפיכה המשטרית לא תעבור".

ההפגנה מול הכנסת צילום: עמיאל ירחי

לאחר שבשבוע שעבר הגיעו לפי הערכת המשטרה כמאה אלף איש, הפעם המספרים נמוכים ועל פי ההערכות כרגע נמצאים בסביבות הכנסת כ-30 אלף איש, אך בדרך לכנסת נמצאים עוד אלפי אנשים שנמצאים בדרכם למוקד ההפגנה.

המפגינים בדרכם לכנסת

המפגינים בדרכם לכנסת צילום: Flash90

עימותים בין מפגינים ונהגים בירושלים

במהלך הדרך לכנסת, נרשמו עימותים בין מפגינים שחסמו את הצמתים בירושלים, כאשר נהגים רבים נתקעו בדרכם, מה שהוביל למספר עימותים בין מפגינים לנהגים. מוקדם יותר הביע השר לביטחון לאומי מחאה נגד האיפוק של המשטרה כלפי המפגינים ואמר כי "חופש הביטוי כן, אנרכיה לא. חייבים לשמור על מרקם החיים ולא לאפשר לאנרכיסטים לשתק את המדינה". בן גביר ערך הערכת מצב עם צמרת המשטרה.

בהודעת של מארגני המחאה הם אומרים כי החקיקה היום תהיה שלב בלתי הפיך לדבריהם: "יום המאבק הלאומי מגיע לשיאו. מדינת ישראל לא תהיה דיקטטורה אין לדון על חוקים בלתי חוקיים בעליל. אנו נעלה שלב במאבק וחברי הכנסת צריכים להבין: ההפיכה המשטרית לא תעבור. זה לא יקרה כי העם לא רוצה בכך. חברי וחברות הכנסת שיצביעו היום יצביעו על קריעת העם. בושה למי שיצביע בעד קרע בעם" הם אומרים.

ההפגנה בירושלים, אלפים כבר בכנסת

ההפגנה בירושלים, אלפים כבר בכנסת צילום: Shir Torem/Flash90

בחירת שופטים ופסילת חוקי יסוד תחילה

שני החוקים הראשונים שיעלו היום להצבעה בקריאה ראשונה, הם החוק הקשור לוועדה לבחירת שופטים והחוק שקובע כי בג"צ אינו יוכל לדון כלל בחוקי יסוד. שני החוקים הללו הם החלקים הראשונים של הרפורמה במערכת המשפט אותה מוביל שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן.

נעמה לזימי: "פה אני רואה תקווה"

בין חברי הכנסת שירדו למפגינים נמצאת גם חברת הכנסת נעמה לזימי. בראיון לכתב הפוליטי של כיפה, עמיאל ירחי היא אומרת: "הגענו לפה גם היום אל מול הדריסה הנמשכת של הקואליציה הזו נגד הדמוקרטיה הישראלית. יש פה ציבור אמיתי אוהב ישראל, שיודע מה המשמעות בפגיעה בזכויות של כולנו, שמבין את ההשלכות של המהפכה המשטרית הזו, שבא להיאבק. ופה אני רואה תקווה, שם יש הרבה חושך, היום והתפקיד שלנו, זה להגביר את האור".