"אני רואה שעוסקים בדברים שוליים, תתעסקו ברפורמה ובביטחון האישי"

בעקבות גל אירועי הרצח בלוד, הגיע ראש העיר, יאיר רביבו עם תושבים מעירו להפגנה מול הכנסת בדרישה לביטחון אישי בעיר: "אני מצפה שהדבר הזה יהיה בראש סדר העדיפויות, בינתיים אני רואה שגם עוסקים בדברים שוליים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 13:12 כח בשבט התשפג

"אני רואה שעוסקים בדברים שוליים, תתעסקו ברפורמה ובביטחון האישי"
ההפגנה מול הכנסת היום, דורשים ביטחון אישי, צילום: דוברות עיריית לוד

מפגינים מול הכנסת: בשבועות האחרונים המצב בעיר לוד בכל הקשור לביטחון האישי מחמיר, כשחמישה מתושבי העיר נרצחו באירועים פליליים בשבועיים האחרונים. בעקבות המצב, הגיע ראש העיר, יאיר רביבו יחד עם תושבים מעירו, להפגנה מול משכן הכנסת במטרה לדרוש מהממשלה להתערב במצב ולהגיב לאלימות הגואה. בראיון לחדשות כיפה הוא אומר: "הממשלה הזו נבחרה על טיקט משילות, אני מבין שמצב הביטחון בשפל חסר תקדים ואני קורא לממשלה להתעורר".

צפו בדבריו של יאיר רביבו:

יאיר רביבו, דורש פעולה מיידית של הממשלה צילום: עמיאל ירחי

"הגענו למעלה מאלף תושבי לוד להביע את זעקתנו בפתח ישיבת הממשלה ומול משכן הכנסת להגיד שלנו נמאס" אומר רביבו בראיון לחדשות כיפה. הממשלה הזו נבחרה על טיקט משילות, וכשאני סופר חמישה תושבים ותושבות, יהודים וערבים שנרצחו בעשרה ימים. אני מבין שמצב הביטחון בשפל חסר תקדים ואני קורא לממשלה להתעורר".

בן גביר ונתניהו

בן גביר ונתניהו, בלוד דורשים תגובה מיידית |  צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חוקי המשילות של רביבו

רביבו נע על המתח שבין התמיכה בממשלה לבין הביקורת על היעדר המשילות בעיר: "אנחנו בחרנו בכם" אומר רביבו, "ואנחנו תומכים ברפורמה המשפטית שחלק גדול מהפירות שלה יעזרו לנו אבל אי אפשר לחכות שהרפורמה תסתיים. צריך מיידית כרגע לעשות כמה צעדים".

בין הצעדים אותם דורש רביבו הוא מזכיר את החוקי המשילות, כפי שהוא מכנה אותם: "סדרה של חוקים שיש בהם גם לעצור את העבריינים וגם להכניס אותם לכלא להרבה שנים, כמו חוקי הנשק, הירי, האמל"ח וההון השחור".

רביבו דורש בראש ובראשונה את עיבוי הכוחות בעיר ואומר: "אנחנו דורשים  כוחות מידיים שיכנסו מיידית ללוד, לא פלוגת מג"ב שעושה סיבוב ואחרי כמה ימים לוקחים אותה לירושלים. אנחנו דורשים את כל הצעדים האלה באופן מיידי. התושבים לא יכולים להמתין כמה חודשים כשהטרור הפלילי חוגג בעיר לוד".

שוטרים בלוד, ארכיון | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"אני מצפה שהדבר הזה יהיה בראש סדר העדיפויות"

רביבו לא ממהר להפנות אצבע מאשימה כלפי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "אני לא יכול לבוא ולהגיד שעכשיו לשים את כל החדלונות של ההידרדרות בביטחון האישי במשך עשרות שני,ם על שר שנמצא חודשיים. אני יודע שהוא מנסה, הוא גם בא ללוד". רביבו מנסה להסביר את הבעיות הקריטיות ביותר אותן יש לתקן: "אני מתרשם שאין לו בארסנל הכלים שלו הרבה כלים, אין לו חקיקה, אין לו משאבים, שוטרים פורשים לו, יש לי 50 תקנים פנויים של שוטרים בלוד".

יאיר רביבו, מפגין עם אלף תושבי לוד

יאיר רביבו, מפגין עם אלף תושבי לוד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום, מותח רביבו ביקורת מרומזת על התעסקות של הממשלה בשלל נושאים שהם פחות דחופים לדבריו: "אני מצפה שהדבר הזה יהיה בראש סדר העדיפויות" הוא אומר בהתייחסו לביטחון האישי של תושביו, "בינתיים אני רואה שגם עוסקים בדברים חוץ מהרפורמה המשפטית דברים שוליים כאלה ואחרים, לא. תתעסקו ברפורמה המשפטית, תתעסקו בביטחון האישי".