התפרעויות ערבים בירושלים בן גביר: "אסור לנו לאפשר להם את זה, המבצע ימשך"

לפנות בוקר רעולי פנים ערבים התפרעו וחסמו צירי תנועה באמצעות צמיגים, בזנטים פחי זבל וחפצים נוספים בתוך וביציאה ממספר שכונות במזרח ירושלים | השר לביטחון לאומי: "יש להפריד בין הקולקטיב לבין אותם עבריינים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/02/23 10:48 כח בשבט התשפג

בן גביר: "אסור לנו לאפשר להם את זה, המבצע ימשך"
סילואן, ארכיון | , צילום: Jamal Awad/Flash90

במחאה על אכיפת החוק בשבועות האחרונים, לפנות בוקר (א') רעולי פנים ערבים התפרעו וחסמו צירי תנועה באמצעות צמיגים, בזנטים פחי זבל וחפצים נוספים בתוך וביציאה ממספר שכונות במזרח ירושלים, בהם: שועאפט, עיסאוויה, ג׳בל מוכבר וסילואן. בהנחיית מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, כוחות משטרה של מחוז ירושלים פעלו עם צוותי הרשות המקומית לפתיחת החסימות ולטיפול והדיפת מפרי הסדר. 

מהמשטרה נמסר כי "החסימות בוצעו על ידי מפרי סדר המנסים לשבש את שגרת החיים באותן שכונות, זאת כדי למנוע ולהפריע לציבור לצאת לעבודה ולשגרת יומו ולכפות עליהם שביתה". בתוך כך, טופלה על ידי המשטרה הבוקר באחת השכונות במזרח העיר קטטה בין המתפרעים לבין תושבים שרצו לצאת לעבודה ולנוע באותם צירים שנפתחו לתנועה על ידי כוחות המשטרה וצוותי העירייה. 

"לגלות יד קשה ואפס סובלנות מול אותם פורעי חוק"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר הבוקר בתגובה לחסימת השכונות במזרח ירושלים כי הנחה את המשטרה להמשיך במבצע "ריכוז מאמץ" במזרח ירושלים. "המשטרה פועלת משעות הבוקר המוקדמות להסיר את החסימות - והערכתי הרבה לשוטרים וללוחמים".

עוד הוא אמר בפתח ישיבת הממשלה: "מדינת ישראל לא תתקפל בפני קומץ טרוריסטים. העבריינים שחוסמים את השכונות, הם מסיתים, פועלים בניגוד לחוק ורוצים אנרכיה במזרח ואסור לנו לאפשר להם את זה. יש כמובן להפריד בין הקולקטיב לבין אותם עבריינים, אך משטרת ישראל צריכה לגלות יד קשה ואפס סובלנות מול אותם פורעי חוק והמבצע ימשך".

הריסת בתים במזרח ירושלים לפני שלושה שבועות: