הקבינט החליט לאשר הסדרת 9 ישובים בהתיישבות הצעירה ביו"ש

לאחר הפיגועים הקשים הקבינט קיבל צעד חריג כחלק מהמלחמה בטרור, והחליט לאשר את הסדרתם של תשעה ישובים. בנוסף: תקודם בניית 10,000 יחידות דיור | סמוטריץ': "התנעת מהלך רחב שיכין את המשך הליכי ההסדרה ביחס ליתר יישובי ההתיישבות הצעירה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/02/23 22:13 כא בשבט התשפג

הקבינט החליט לאשר הסדרת 9 ישובים בהתיישבות הצעירה ביו"ש
גבעת הראל | , צילום: דוברות בנימין

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (א') התקבלה החלטה דרמטית. השרים החליטו להכשיר באופן מיידי תשעה ישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, זאת בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים ולזכרם של הנרצחים. בנוסף, אושרה הכנסתם של כל הישובים הצעירים להגדרת "אתרים בהסדרה" דבר אשר יכניס אותם להליך הסדרה מלא, ובטווח מהיר יאפשר חיבור תשתיות, מרכיבי בטחון, מבני חינוך ועוד.

כמו כן, מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי תכונס בימים הקרובים על מנת לאשר בניית 10,000 יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים ביהודה ושומרון. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר.
 
ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי קיבלה שורת החלטות נוספות במסגרת המאבק הנחוש בטרור, לרבות תגבור כוחות משטרה ומג"ב בירושלים, ופעילות מבצעית מוגברת של המשטרה נגד מסיתים ותומכי טרור. נתניהו הדגיש שכוחות הביטחון יפעלו באופן ממוקד נגד מחוללי הטרור ולא תהיה ענישה קולקטיבית.

שדה בועז |

שדה בועז | צילום: Gershon Elinson/Flash90

הישובים שיוסדרו:

  • הר חברון - אביגיל ועשהאל
  • שומרון - שחרית וגבעת ארנון
  • בנימין - גבעת הראל\גבעת הרואה ומלאכי השלום
  • גוש עציון - מצפה יהודה ושדה בועז.
  • בקעת הירדן - בית חוגלה.

סמוטריץ: "החלטה משמעותית להתיישבות שלא התקבלה כמותה שנים רבות"

בפורום ההתיישבות הצעירה אמרו הערב כי מדובר ב"יום היסטורי". בפורום מציינים כי אחרי יותר משלוש שנים של מאבק הם קיבלו בהתרגשות רבה את החלטת הקבינט. "ההחלטה ההיסטורית יצקה שוב תוכן למילים שנשכחו: תגובה ציונית הולמת".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודה לנתניהו, ואמר: "קיבלנו היום החלטה משמעותית להתיישבות שלא התקבלה כמותה שנים רבות. דרך ארוכה עוד לפנינו אבל עשינו צעד משמעותי בכיוון הנכון. קיבלנו החלטה על הסדרת תשעה יישובים כישובים חדשים באופן מיידי ועל התנעת מהלך רחב שיכין את המשך הליכי ההסדרה ביחס ליתר ישובי ההתיישבות הצעירה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שדרש את הסדרת הישובים כמענה לטרור: "ננקוט ביד קשה ובתקיפות נגד המחבלים, גם צעדים בשטח וגם צעדים מדיניים. הכשרת היישובים תצטרף לפעילות המשטרה הרחבה במזרח ירושלים, ולעוד שורה של צעדים להרתעה נגד הטרור".