רעידת האדמה בטורקיה: הרב לאו פרסם הנחיות הלכתיות למחלצים בשבת

הרב דוד לאו פרסם הנחיות הלכתיות לחברי משלחות החילוץ של פיקוד העורף ואיחוד הצלה שפועלים באזורי אסון רעידת האדמה בטורקיה וקבע כי יש להמשיך את החילוצים בשבת | הרב יצחק יוסף: "להתחזק ולהתפלל שלא ישמע שוד ושבר בגבולנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/02/23 14:07 יח בשבט התשפג

רעידת האדמה בטורקיה: הרב לאו פרסם הנחיות הלכתיות למחלצים בשבת
הרב דוד לאו, צילום: Flash90

עברו יותר מ-24 שעות מאז נחתה משלחת החילוץ הישראלית בטורקיה ועד כה, חילצו חברי המשלחת 10 ניצולים מבין ההריסות עקב רעידת האדמה, והחילוצים צפויים להמשיך גם לתוך שבת. הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו פרסם היום (ה') הנחיות הלכתיות לחברי משלחות החילוץ של פיקוד העורף ואיחוד הצלה שפועלים באזורי אסון רעידת האדמה בטורקיה וקבע כי יש להמשיך את החילוצים ואת הטיפולים הפצועים בשבת.

בפתח המכתב,  כתב הרב הראשי כי "אסון נורא התרחש השבוע במדינת טורקיה. רעידת אדמה קשה פגעה בערים רבות ובניינים רבים קרסו על יושביהם. פעולות החילוץ וההצלה נמשכות כבר מספר ימים מדינת ישראל אף היא נחלצה חושים ונזעקה לסייע באמצעות משלחות של פיקוד העורף ואיחוד הצלה. המשלחות כוללת שני מרכיבים, האחד צוות לאיתור נעדרים ולחילוצם, צוות זה יצא עם ציוד מכני והנדסי. הצוות השני מונה אנשי רפואה וציוד להקמת בית חולים שדה".

צילום: צילום מסך

בהמשך נכתב כי "לאור המשך עבודות החילוץ לקראת שבת קודש המתקרבת, קובע הרב לאו בהנחייתו לחברי המשלחות כי בית החולים ימשיך לעבוד במתכונתו הרגילה וייתן את כל הסיוע הרפואי לפצועים שזקוקים לכך, וכן לאנשי האזור שצריכים סעד רפואי". כמו כן נקבע כי "בכל מקום בו יש סיכוי כלשהו להציל חיים ולמצוא ניצולים על הצוות ההנדסי להמשיך את פעילותו".

צילום: זק"א

הרב יצחק יוסף: "להתחזק ולהתפלל לפני בורא עולם, שלא ישמע שוד ושבר בגבולנו"

גם הראשון לציון, הרב יצחק יוסף פרסם מכתב בו קרא לציבור להתחזק ולהתפלל בעקבות רעידות האדמה. "קריאת חיזוק בעקבות רעידות האדמה. "להתחזק ולהתפלל לפני בורא עולם, שלא ישמע שוד ושבר בגבולנו וירחם על פליטת שארית ישראל עמו ובא לציון גואל", כתב הרב יוסף וצירף את סדר תפילה מיוחדת לתושבי טורקיה שחיבר הרב חיים פלאג'י, מגדולי חכמי איזמיר-טורקיה שהיום חל יום פטירתו.

צילום: צילום מסך