רבני טורקיה מדווחים: "ישנם עדיין יהודים נעדרים"

רבני טורקיה שוחחו עם הרב דוד לאו ועדכנו כי שני יהודים נעדרים לאחר שאבד איתם הקשר | נשיא רבני אירופה: "עוקבים בדאגה אחר מצב הקהילה היהודית במדינה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/02/23 17:04 טו בשבט התשפג

רבני טורקיה מדווחים: "ישנם עדיין יהודים נעדרים"
צילום: shutterstock

רעידת אדמה עוצמתית במיוחד  פקדה את צפון מערב טורקיה היום לפנות בוקר (ב') ועל פי הדיווחים המגיעים מהמדינה, עד כה נספרים מאות גופות של אנשים ומעריכים כי אלפים רבים עדיין לכודים מתחת להריסות. הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לאו שוחח עם רבני הקהילות בטורקיה המתמודדים כעת עם תוצאות רעידת האדמה הקשה שפקדה הבוקר את המדינה.

תחילה שוחח הרב הראשי עם הרב מנחם מנדל חיטריק, רב הקהילה האשכנזית ושליח חב"ד באיסטנבול, שסיפר לרב הראשי כי הוא נחת במקום בכדי לעקוב מקרוב על הסיוע הנדרש. עוד סיפר הרב כי מצבם של חברי הקהילה היהודית במקום תקין, וכי היהודי האחרון שהיה תחת בנין שהתמוטט חולץ מההריסות, וכעת מתמודדים עם ניתוקי החשמל וחוסר הקשר הטלפוני ששורר במדינה.

שני יהודים מקהילת דרום טורקיה נעדרים ונעשים מאמצים לאתר אותם

לאחר מכן שוחח הרב הרב הראשי עם הרב יצחק פרס, רב קהילת יוניקיו וחבר בית הדין של איסטנבול טורקיה שסיפר לרב הראשי כי בגבול עם סוריה מתגוררים 12 יהודים, וכעת שני יהודים מקהילת דרום טורקיה נעדרים ונעשים מאמצים לאתר אותם, לאחר שאבד איתם הקשר.

הרב דוד לאו

הרב דוד לאו צילום: Flash90

הרב הראשי אמר לרבנים בטורקיה כי "הקב"ה מזכיר לנו ש'המביט לארץ ותרעד' היא מציאות הבריאה של הקב"ה, אך הקב"ה ברחמיו גם שומר עלינו מכל צרה וצוקה". הרבנים הודו מקרב לב לרב הראשי על הדאגה ואמרו שימסרו את דברי הרב הראשי לכלל חברי הקהילות בטורקיה.

הרב פנחס גולדשמידט: "עוקבים בדאגה אחר מצב הקהילה היהודית במדינה"

רעידת האדמה העוצמתית שהורגשה היום ברחבי המזרח התיכון, ובעיקר בטורקיה ובסוריה גבתה את חייהם של כ-2000 בני אדם שנהרגו כתוצאה מקריסות הבניינים. על פי הדיווחים כרגע לא ניתן לדעת בוודאות בדבר מצבם של כלל היהודים מהקהילה בטורקיה, והקהילות היהודיות באירופה שולחות את תפילותיהן. 

צילום: אלי אטקין

הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה מסר כי "אסון נוראי התרחש היום על אדמת אירופה, וכולנו תפילה ותקווה שכל הנעדרים יימצאו בריאים ושלמים. אנו עוקבים בדאגה אחר מצבה של הקהילה היהודית, ושולח חיזוקים ותפילות לשלומם".